teila Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Heisann Hadde termin i går, og ingen tegn på NOE. Har ikke ny time hos jordmor (på ABC) før den 31, d.v.s 10 dager etter termin, 14 dager etter forrige kontroll. Synes det er lenge til, særlig fordi jeg har en bok der det står at man går til kontroll annenhver dag når man er på overtid... Tror jo ikke det er nødvendig med så ofte, men skulle gjerne hatt en kontroll i løpet av uka liksom.. Dere andre på overtid - hvor ofte går dere til kontroll??
gadiana- 1 dag på overtid Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 hei hei, j hadde termin på fredag men ingen baby her enda, j har menssmerter varierer hvor vond d er, men j har gått til kontroll hver uke siden uke 36, men d er forskjell fra kommun til kommun, men j synes d er lenge til 31 ja, så du bør ringe å spørre om å komme før el noe, j selv har time hos jm i morn:) vi får holde oss opptadert, j synes legen min kunne bestille overtidskontroll uka som var, men han sa at de kan bestille til uka; hvordan er d m menssmerter og sånt hos d? lykke til:)
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Man regnes ikke som på overtid før 14 dager etter termin.. og da blir man fulgt opp annenhver dag...
teila Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2007 Ingen menssmerter, nesten ingen kynnere, ingen andre tegn heller whatsoever for den saks skyld... 14 dager over termin blir man vel satt igang så vidt jeg har skjønt, og skjer det ikke noe da så trodde jeg det ble keisersnitt? Overtid er da virkelig fra første dag over?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 I dagligtale er overtid dagene etter termindato, mens offisielt er det fra 14 dager etter UL-termin, så derfor blir det ikke annenhver dag nå. Men det er mye med 2 uker i mellom kontrollene dine på slutten, så ville absolutt krevd å få kontroll om noen dager!
Krysia Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Hei! Mener at man ikke er overtidig før det har gått to uker over termin. Jeg har termin i dag, og skal på kontroll på torsdag. Sist var nå på onsdag. (I tillegg skal jeg måle blodtrykk og litt ting på mandag, men dette er "utenom".)
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 Jeg hadde UL-termin søndag for ei uke siden. Var til legen sist torsdag til det han kalte "overtidskontroll", altså 5 dager over ( har gått til ktrl. hver uke siden uke 36 ), og fikk da time på svangerskapspoliklinikken på sykehuset jeg skal føde på, kommende fredag, dvs. 12 dager over. Hvis ingenting skjer innen da, regner jeg med å bli kalt tilbake rett etter helga for å bli satt i gang. Håper og tror jeg slipper akkurat det ! Har en del mensmurring og noen kynnere (:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå