LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Veileder dere ikke i onani? Jenter klår jo også på seg selv, men kanskje ikke i samme grad, og mer i det skjulte. Hva når poden drar frem tissefanten i middagsselskap for å kose med seg selv, hvordan reagerer dere? Er det fyfy og skamme seg eller får de ikke lov? Siden man angivelig ikke skal snakke om sex altså? Kom til å tenke på det, selv om det ikke passa inn i den andre tråden..
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Jeg har sagt at sånn kan man gjøre alene på eget rom eller lignende. Og på ingen måte veileder jeg ham. Jeg gjør det ikke til noe stygt og fy-fy, men sier at sånn kan man gjøre når man er alene og ikke sammen med andre mennesker.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Han er bare 10 mnd enda da. Men tenker det må være greit å si ifra at han ikke skal gjøre det blant andre? Jeg aner ikke hvordan, men må jo formidle at han får lov, men at det ikke er greit akkurat der alle andre er. Hmmm... blir nok en utfrodring etterhvert:)
*Anonymus Maximalus* Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 vi har en 5 åring som HELE tiden holder på med tissen sin, uansett situasjon.. men han drar den ikke frem.. holder på på utsiden av buksa mye.. har prøvd å forklare han at det er lov å kose med tissen sin, men det er noe man gjør alene, ikke når man er sammen med andre.. Må legge til at han glemmer seg hele tiden da, og vet ikke helt hva vi skal gjøre med det..
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2007 Det er jo det som er å veilede jo! Å forklare når og hvor det er ok å kose med seg selv, og si at det er helt flott å gjøre det, men gjør det alene osv. Er jo ingen som mener man skal vise fysisk hva som er godt for barnet, det vil jeg tro ligger under straffelvoen, og ikke i den store kloke boken om oppdragelse.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 min er bare 15mnd, og gjør ikke det ennå, men har veldig klart for meg hva jeg skal gjøre om han begynner med det. Er vi hjemme, så skal jeg bare følge han på rommet hans, og si at om han vil ta på tissen, så må det gjøres der! Også vil jeg spørre han om han har sett noen voksne gjøre sånn midt i stua (og håper jeg får et nei:o)) og forklare han at det er fordi det bare er på soverommet det er lov! er vi borte hos folk, vil jeg ta han ut av situasjonen, og spørre om han kan vente til når vi kommer hjem. Gjerne stille han spørsmål om han har sett noen andre gjøre det i stua, og om han svarer da nei, og jeg forklarer da at det er fordi vi venter til vi kommer hjem! Her i huset er seksualitet være naturlig, men det skal alikevel være privat! )
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 Men i alle dager, en 10 mnd gml gutt driver vel ikke å styrer så mye med tissefanten at det er til sjenanse for noen? Har ikke jeg opplevd med mine to gutter i hvertfall... Først nå, når de er større (4 og 8) passer jeg på å minne dem om at slikt gjør vi ikke "blant folk". Sier ikke noe om at det er fint å kose seg el noe, bare at de ikke må "fikle" med den i stua som jeg ser på liksom... Tror nok de finner ut resten selv etterhvert... ))
meg & to små vampyrer Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Vår 10 mnd gutt gjør det ikke enda. Sa ikke at han gjorde, men at han ikke gjør enda og derfor har vi ikke så mye erfaring rundt dette enda. Det var sikkert meg du mente. Men mener allikevel resten av innlegget og håper vi får det til når tiden er inne:)
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Misforsto deg da Trodde han drev med det nå... Men er jo enig med deg, de må få vite at slikt er greit i enerom, men ikke i offentligheten. Ser ut til å funke greit å bare si det rett frem, og ikke gjøre noe stort nr av saken Må selvsagt ha flere påminninger, men d er jo ingen problem d...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå