Håpefull mamma Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Jeg plages så mye med at føttene mine og hendene mine dovner bort. det skal ingenting til før den ene foten eller hånden "visner" bort. noen som vet hvorfor dette skjer? Tips?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 samme skjer med meg=/ vet ikke hvorfor, prøvde å spørre jormor om det men hun svaret bare at det var vanlig, men ikke noe om hvorfor=/
BIM73 Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Hei, har dette problemet selv, "sovner" av i venstre legg, og venstre arm. Dette kan være noe som kalles "restless legg" og kommer av at nerver "ligger litt i klemme". Har samme følelsen som når foten sovner (?). Det er egentlig ikke farlig, men har du mye av det i hånden, skal du ta det opp med legen din. Det kommer ann på hvor langt du er i svangerskapet, men er det lenge igjen, og alvorlig, må de kanskje foreta et inngrep som løsner litt på nerven. Går du for lenge med det, kan d bli uoprettelig skade. (jeg har en veninne som er jordmor, og henne ringer jeg hver gang det er noe). Råd jeg fikk fra henne er å unngå all salt mat. Drikk masse vann/væske og ikke spis potetgull eller annet salt. Det har hjulpet meg masse, men får "tilbakefall" noen dager. Men som sagt, snakk med legen din. Noter i agenda dagene du har problemer slik at han/hun ser et mønster, og vet hvor lenge d har foregått osv. Lykke til
tarante - keisersnitt 29/1 Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Jeg mener å huske at dette heter carpal tunnel-syndrom. Spesielt overvektige er plaget med dette i graviditeten og de som har masse ødemer. Jeg fikk det ganske tidlig i forrige graviditet, men har ikke merket noe enda denne gangen (kommer over på dette trimesteret på torsdag, er bare innom og smugkikker).
Håpefull mamma Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2007 Tusen takk for alle tips. jeg er i uke 18+6 i dag, og dette skjer ganske ofte ja.flere ganger hver dag.skal prate med legen om det.skal prøve å unngå salt mat (selv om det er det eneste jeg egentlig har lyst på) ( salthunger, ikke søthunger her)
mamma og Mille HØYGRAVID Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Jeg er også plaget av dette. Noen som vet om noe form for behandling? Jeg er i uke 35 og ser mørkt på å ha det sånn i flere uker fremover..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå