Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 jeg gjør.. hun ble to for noen dager siden... er på tide å slutte nå, men trenger noen tips.. er vanskelig både for meg og henne,,,
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Jeg ammet min gutt frem til han var 2 år og 3 mnd. Eneste måten jeg fikk avvent han på var å smøre mentholatum på puppen! Det høres litt drastisk ut, men det virker utrolig bra! Med en gang jeg smurte på, ble puppen æsj og han ville ikke ha mere. Lykke til med avvenning!
Luka har 4barn♡ Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Hei, jeg ammer fortsatt. Minstejenta ble 2 St.Hansaften. Tenker jo på det, men hadde trodd at hun etterhvert ville slutte selv. Storesøster fikk til hun var 2 1/2, da ble jeg gravid og hun ville ikke ha. Kanskje melken smakte anderledes? Vet ikke... Er det sånn at hun trygler om puppen, eller er det du som tilbyr? Jeg tilbyr nok noen ganger, selv om hun ber om den selv også. Har tenkt at jeg bare skal prøve å avlede i første omgang, og se om hun etterhvert ikke vil. Kanskje prøve å si at den er tom? Det virker i alle fall på andre ting hun gjerne vil ha. Hvis jeg sier det er tomt, protesterer hun ikke så veldig... Lykke til.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Jeg ammer enda, snuppa er 2 1/2 (og lillebror på 3 mnd). Har ingen avvenningstips jeg har prøvd ut, men jeg tenker i første omgang lett avledning og ikke tilby.Tror ikke man trenger å være så konsekvent, bare sakte prøve å redusere hyppigheten.
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Jeg ammer, men ikke den eldste på to. Bare jenta vår på 13 måneder.
¤snart to snupper¤ høygravid Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 ÆSJ!!!!! sorry meg. syns det er kvalmt jeg. men det er min mening å folk får bare blir så sure de bareeeee vil. aldri falt meg inn å amme min 2 åring, å hvertfall ikke når man har ett mindre barn. Første mi fikk pupp til 6 mnd, men da var det slutt på melka. 1 år kunne jeg kanskje ammet til om jeg hadde nok, men ikke en dag lengre!!!!! de er stooore til å få pupp til over 2 år ass. æsj æsj æsj.
Gjest MMJ Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Så barntslig du er. Det anbefales å amme til barnet er 2 år gammelt jo. Jeg ammet selv til tulla var 19 mnd, da ooorket jeg rett og slett ikke mere, og sluttet med DÅRLIG samvittighet. Men er jo glad jeg gjorde det i dag da, nok var nok, må jo passe på sin egen kropp også. Men i allefall, jeg trappet ned: Ammet morgen, formiddag, ettermiddag og kveld Så kuttet jeg morgen, så kuttet jeg ettermiddagen og sist kuttet jeg kveldene. Jeg brukte "avledninger" som sluttmiddel Men det var et stooor savn for henne i kanskje 3-4 dager, så var det aldri mere snakk om dem... bortsett fra å "kose" med dem, hun liker ta hånden ned i genseren, hehe Det gjør hun enda, og hun blir snart 3.... voooops Du får ha lykke til i allefall!!!!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 28. juli 2007 #8 Skrevet 28. juli 2007 Du prinsessa: Det var et utrooolig lite saklig innlegg. Så utrolig teit at jeg bare måtte le av deg - før jeg begynte å synes synd på deg. Da ble jeg trist, ikke på MINE vegne, men på deg og dine barns.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 All honnør til dere som klarer det!!!! Selv måtte jeg gi tapt da vektnåla gikk fra 75kg til 48kg på 4mnd.
Tigerlily -har jente&gutt Skrevet 30. juli 2007 #10 Skrevet 30. juli 2007 Det er WHO som anbefaler amming opp til 3 år - og denne anbefalingen er da myntet på mødre og barn i utviklingsland. Norge (og ammeforkjemperne) har nå gått ut med et skriv der det står at det ikke er nødvendig å opprettholde ammingen ut over barnets første leveår. Det er strengt tatt kun de første månedene som er viktige(da inneholder melken antistoffer og fungerer som en "vaksine"). Vi har såpass gode produkter her i Norge, så det er ingen barn som vil lide noen nød dersom mor ikke ammer barnet. Det er m.a.o ingen helsemessig gevinst av å amme lenge, og ja.. jeg er en av dem som synes at det blir noe incestuøst når mor opprettholder denne formen for kontakt med et 3 år gammelt barn.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #11 Skrevet 30. juli 2007 Trist sier du? Er du ikke i stand til å gi dine barn nærhet på andre måter? Hva i all verden er trist med å slutte å amme? Amming handler om å gi det lille barnet mat. Nærhet er så mye mer enn det å amme.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 30. juli 2007 #12 Skrevet 30. juli 2007 Det var ikke det som gjorde meg trist. Så klart man kan gi nærhet på andre måter... Det var tonen i innlegget. Utrolig sneversynt og dømmende. DET er trist for de som må leve med det (
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå