Gå til innhold

"Tvungen" donor, må melde seg ut...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det bør være noe å innføre.

Skrevet

Prinsippielt enig med deg, Husmor73, men tror det blir vanskelige å få dette igjennom.....

Skrevet

Jeg er litt usikker egentlig... men jeg syns det er kjempeflott at debatten kommer opp - da blir fler oppmerksomme på problemstillingen :) Og kanskje fler tar den nødvendige praten med de nærmeste pårørende, for det er jo pr. idag DET som er viktigst. Det er de pårørende som må ta avgjørelsen om organdonasjon i en aktuell situasjon, og da er det veldig greit om man har gitt dem beskjed om hva man ønsker og ikke.

Jeg og gubben har tatt denne samtalen med våre nærmeste for ei god stund siden, og har i tillegg sånt frivillig donorkort i lommeboka. Vi har også rådført oss med de vi er pårørende for ang. hva de ønsker, så vi slipper å måtte ta avgjørelsen i blinde om noe skulle skje.

Skrevet

Enig med deg ka-ping, men tror ikke folk er flinke nok til å ta dette skrittet. Dvs. snakke med pårørende, skaffe seg donorkort osv.

Kanskje dette er veien å gå...samme ordning som statskirken(uten sammenlikning forøvrig), blir født som medlem og må meldes ut hvis uønskelig.

Kjenner ikke nok til systemet, men tror dette kunne fungert.

Skrevet

Er vel vanskelig å få igjennom, men jeg er 100 % for.

Synes det er helt grusomt at folk dør i organkø, mens organer som kunne reddet deres liv gravlegges/ kremeres med kropper som ikke har bruk for de lenger. Jeg tror svært mye av dette skjer pga uvitenhet og at folk ikke har satt seg inn i det, så det er uansett positivt bare det får oppmerksomhet.

Jeg kan ikke begripe hva folk som er mot dette tenker. Min (i denne saken ikke fullt så) bedre halvdel nekter plent å registrere seg som organdonor, han er helt bestemt på at hans kropp skal begraves intakt. Har vært mange opphetede diskusjoner om dette i heimen ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...