Gå til innhold

Tar gjerne imot grøt-tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å begynne med innføring av grøt snart, siden jeg har begynnt å få litt lite melk (mm). Viss det er noen som har noen gode tips ønsker jeg gjerne å høre om den. Jenta er bare 4 mnd så det er kanskje litt i det tidligste laget. Hun er liten så hun trenger nok ikke mer viss jeg bare hadde hatt nok melk til henne (sukk). Finnst det grøt fra 4 mnd eller må man bruke den fra 6 mnd? Hva med velling? Oppsksrift på velling? Bør man ta i maltekstrakt ev hvor mye? Tar imot alle tips.... Skal på ferie nå så jeg venter kanskje til jeg kommer tilbake fra ferie om en ukes tid, men jeg vil gjerne begynne å planlegge og tenke ut litt.Handle inn litt osv......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo snakke med hs om hva hun anbefaler......jeg gjorde ikke det da, for jeg tror jeg kjenner babyen min bedre enn hs mi......og den infoen jeg får av henne står i alle heftene mine, så jeg kan lese meg til det selv;) (Hun er litt fjern for å si det på en annen måte)

Men det finnes grøt til 4 mnd, både maisgrøt, risgrøt eller havregrøt fra nestle. Og det er vel noen andre merker også som har, men de kjenner jeg ikke til. Her har favoritten vert maisgrøt med litt sviskemos på toppen (for magen).

Jeg begynte med grøt når gutten min var 3 mnd (vi var i spania da), men han er veldig stor. Men du kan jo supplere puppen med mme hvis du syns det er fortidlig med å begynne med grøt. Malten variere fra barn til barn, noen trenger mye andre lite. Jeg bruker 1 tesje når jeg lager grøt. Ei veninne av meg hadde 4 tesjer i mme tvillingene hennes drakk, så det er bare å øke på hvis det blir stopp i tarmene til den lille.

Lykke til, det er kjekt å begynne med litt fast føde, spesielt for pappaen. For da begynner han å føle seg litt nytting også;);) Pluss at du kan være borte lengre for han kan gi babyen mat;)

Skrevet

Jeg skal begynne med smaksprøver av grøt i morgen, gutten min er snart 6 måneder. Så jeg er nybegynner selv og har ikke så alt for stor peiling, men kan svare på det jeg kan=)

Det er grøt fra 4 måneder ja, i alle fall mais grøt og ris grøt. Jeg skal begynne med maisgrøt (4 måneder) til min.

Velling er tynn tynn grøt som du har gir med tåteflaske, ikke skje. Oppskrift på dette har jeg nok ikke. Jeg skal selv gi litt tynn grøt (ikke velling) i begynnelsen.

Etter hva jeg har forstått så er det ikke nødvendig å ha malt i før du vet om babyen din blir hard i magen av grøten. Og tror ikke det er nødvendig om man ammer mye...(?)

Håper dette hjalp litt=) Lykke til=)

Skrevet

Hva med å ta noen økedager istedet? :)

Kroppen din lager mer melk, hvis den skjønner at det trengs...

Ellers så fins d jo grøt fra 4 mnd ja, og d står veldig greit på pakkene hvordan man gjør d. Begynn med veldig lite, en teskje kanskje. Og øk gradvis.

Kommer nok til å begynne med grøt rundt 4-5 mnd jeg også, for min erfaring er i hvertfall at nettene blir roligere da. Og det kommer til å bli en lettelse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...