Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Ser det er en del innlegg om dette, og alle er så ordentlige, venter 3 t pr enhet. Tar en øl til maten, så lenge det er 3 timer til amming etc.. Sier ikke at jeg drikker ofte, eller mye, men tar meg gjerne en øl på kvelden i helgene (hvertfall), bruker jo litt tid på den, etter siste slurk kan hende det ikke går mere enn 20 min til amming, eller det blir amming midt i øllen... Jeg føler meg ikke ruset. Si hva dere vil, men helt ærlig jenter.... jeg er vel ikke den eneste..? Best å være anonym..så hormonbombene ikke forfølger meg....
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Èn øl er vel ikke den store krisen... Tror jeg... Men personlig drikker jeg overhodet ikke nå mens jeg ammer, jeg er ikke villig til å utsette bebisen min for et snev av promille i melka nemlig Men d er mitt valg, så får du gjøre ditt. Sikkert mange som gjør som deg, og mange som meg. (Joda, har smakt èn enslig munnfull øl et par ganger, mest for å sjekke om d smakte like godt som d luktet Noe d ikke gjorde for det var ikke det ølet jeg pleier å drikke...Er kresen på øl )
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 moniccen og Stina 14.06.07, nå ser jeg at du har en mini mini jeg drakk ikke da jeg heller, men nå er hun 5 mnd..
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Gjør som deg jeg.. etter at mini ble 6 mnd ..:=) Før det var jeg pinlig nøyaktig med de 3 timene mellom..
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Er jo selvsagt(?) bedre når dem er større... Men jeg kommer nok ikke til å ta meg en øl så lenge jeg ammer uansett. Greier ikke tanken... Også greier jeg meg veldig fint uten øl da )) Eller vin for den saks skyld... Hvis jeg skal ha en fest, får hun mme istedet til jeg er sikker på promillen er ute.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Så lenge du ikke "kjenner" noe i hodet så er det ikke alkohol i melka heller... alkoholen går raskere i blodet enn i melka.. så en øl eller to er ikke farlig, så lenge det ikke er hver dag.. hvis du bare vil kose deg med ett glass vin eller øl, så er det helt greit. kjenner ikke noe i hodet av en øl.... Så bare kos deg med god samvittighet..
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 jeg har faktisk tatt en tynn kaffe og baylies oxo jeg......shame on me....;o)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 går sikkert fint, så lenge du ikke blir full.. kjenner noe i hodet..
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Neida, jeg gjør også som deg, men ventet til han var ganske stor. Ammer ikke hvis jeg kjenner noe da. Har hørt fra ammehjelpere her inne at du kan ha et glass vin eller to innabords uten at det gjør noe, men det beste er selvfølgelig å vente lengst mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå