Gå til innhold

amming og vin , please svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis jeg drikker tre glasss vin ikveld, mellom kl.2000-2300, og sov etterpå..kunne jeg ammer imorgen kl.0800??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok fint skal du se.

Mengden alkohol i melken er identisk med mengden alkohol i kroppen, hverken mer eller mindre.

Drikker du 3 glass før kl 23 i kveld, kan du amme kl 08 i morgen tidlig.

Nam, nam, vino fino:-)

Skrevet

Hvor gammelt er barnet da? Barn under 6 uker har 0 grense for promille.

Kan du kjøre bil igjen kan du amme. Promillen i melka er den samme som i blodet ditt. Kroppen forbrenner vel i gjenomsnitt 0.15 promille pr time. Så jeg vil tro det er helt greit og amme kl 8. Om du ha ikke drakk 3 halvlitersglass med vin :o)

Det hjelper ikke å pumpe og kaste, for så og amme igjen. Melka vil uansett inneholde samme promille som blodet ditt og vil gå ned i melka som i blodet ditt.

Skrevet

Går sikkert helt fint, hadde gjort det jeg;)

Skrevet

Takkkkkk!! greit å slippe å ha dårlig sammvigtihet

Skrevet

Jeg drakk under hele ammeperioden(var forsiktig de første 6 uker). Jeg drakk aldri så jeg ble beruset, og tre glass hadde nok vært for mye for meg, jeg tror jeg hadde blitt fyllesjuk. Men som de andre sier her så går jo alkoholen ut blodet innen kl 8 på morgenen for din del:)

Jeg tror ikke alkohol i seg selv er farlig for babyen. Man skal bare ikke ta hånd om et barn når man har drukket for mye alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...