Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 de blir jo eldgamle når ungen begynner på skolen, og dessuten så henger de jo ikke med i utviklingen. når ungen er 10 år og spiller fotball og håndball og alt mulig, så er mora 50 år og klarer ikke å følge med på alt.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Øhhh.... Vi har da 50-åringer som går alene til sydpolen,klatrer til toppen av Mnt. Everest,løper fortere enn de fleste på 100 meter(i verdensklasse)og jeg betviler sterkt at de ikke "kan henge med" når en liten snørrvalp av en 10-åring skal spille fotball! Ok,jeg dro frem ekstremtilfellene her,men en "vanlig" dame eller mann i 50-åra kan være i utmerket bra form,og dunker deg sansynligvis ned i støvlene når og hvor som helst! Kan være så som så med at de er "gamle",den kan du få ha,men ikke påstå at de ikke kan henge med fysisk,det blir for teit.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 ...og jeg syns ikke 20-åringer burde få barn, da de ofte er for umodne. Ingen av delene er helt riktige, vi har bare forskjellige oppfatninger av aldersgrupper.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Er midt i mellom,jeg,så nei,meg fornerma du ikke! Men jeg er overraska over din dårlig kunnskap om menneskekroppen,så kanskje jeg burde holde et lite foredrag for deg om hvordan vi mennesker er satt sammen og funker... Ser ut til at du har sovet i timen!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 jeg synes at patetiske mennesker som må rakke ned på alle ikke burde få barn...å hvorfor?? for di er ikke voksne å modne nok til d....
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 oi, her var det skikkelig drittkasting gitt...hvor gamle er dere? Men er faktisk enig i at å være 10år å ha foreldre på noen å 50 er flaut for ungen, jeg har nemlig vært der selv. å ikke gidda de bli med på ting, å slettes ikke med på utviklingen. Å få barn når man er over 40 er egoistisk mener jeg!
mizz25 Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Hær e det snakk om å dra alle under en kam ser æ....
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Enig med HI her altså... Dessuten er det medisinsk og biologisk bevist at det ikke er bra for kroppen å få barn så seint. Når man er mellom 20 og 25 skal man få barn rent biologisk sett. Mora mi blir 50 til neste år,og da blir hun bestemor. Se på Arve Tellefsen,han fikk barn når han var 60 ell no.. Er det bra da? Han er 75 når barnet skal konfirmeres. Sånt er bare ekkelt.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #10 Skrevet 22. juli 2007 Så da burde ikke kronisk syke få barn heller?? Eller de med jobb som ikke klarer å følge med på alt? Eller de med flere barn som ikke klarer å følge med på alt? Dessuten er da ærlig talt 46 år ikke eldgammel!! Heller ikke 50! Er ikke alle i 30/40 åra som henger med i utviklingen heller!!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #11 Skrevet 22. juli 2007 Og jeg synes sånne folk som deg HI ikke burde få barn, på grunn av den uttalelsen. Du må jo være fjorttis!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #12 Skrevet 22. juli 2007 Ekkelt, hvorfor det? Ting blir ikke eklere enn hva du selv tillater, så egentlig er det litt synd på deg som tenker så destruktivt og forskrudd. Det er også fint om du viser konkret til hvilke undersøkelser du snakker om når du sier at kun 20-25-åringer bør få barn.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #13 Skrevet 22. juli 2007 å du da som mener hun er fjortis,burde du få barn da?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #14 Skrevet 22. juli 2007 Ja, for jeg kan tilby et kjærlig hjem hvor barnet får utfoldet seg mentalt og fysisk. Bør du få barn????
prebs Skrevet 22. juli 2007 #15 Skrevet 22. juli 2007 Dessuten sier de jo at 40-åringer er i bedre form enn mange 20- åringer, befolkningen har aldri vært så frisk som nå, og fødselshjelpen er kjempegod (i Norge i hvert fall...) Så "fysiske" argumenter mot 40-åringer holder ikke vann.Når man får barn som 40-åring, er det som regel resultat av et bevisst valg, man har økonomi og utdannelse, det er bevist at eldre gravide røyker mindre og lever sunnere enn dem under 25. Så kan man si at de eldre gravide nok er mer overbeskyttende og mer rigide i sin oppdragelse (og, ja, fysisk koster det nok mer), men totalt sett ville jeg i dagens samfunn foretrukket foreldre på 40 med psykisk modenhet enn foreldre på 20 med sine fysiske fortrinn. Generelt, selvfølgelig...
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #16 Skrevet 22. juli 2007 Dette er bare tull... Min svigerinne fikk barn for litt siden. Hun er over 40 år. Men de fødte ikke barnet selv, men adopterte. De hadde prøvd å få barn i mangte år, og adopsjonen tok ufattelig lang tid. Når karantenen er over, så skal de satse på å skaffe en til. For det første...det var ikke en egoistisk handling å adoptere. For det andre så er de mesteparten av tiden ute i naturen på tur både sommer og vinter. De er meget aktive mennesker, og jeg regner med at barna like aktive. Jeg tror godt voksne som får barn tar seg ofte MER tid sammen med barna enn yngre foreldre gjør. Da er det mer snakk om avlastning hos besteforeldre for å bli med jevnaldrende ut på byen o.l. Men...vi er ulike alle mann, så det er sikkert positive og negative ting med både godt voksne og yngre foreldre. Ikke alltid alle har funnet mannen i sitt liv i en alder av 23-25 år heller...
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #17 Skrevet 22. juli 2007 Dummeste jeg har hørt.Ser på usunne,overvektige,røykende 20-åringer og tenker at det er verste generasjon for å få barn.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #20 Skrevet 22. juli 2007 Anonym 11:53: Så du mener det hadde vært bedre om foreldrene dine ikke fikk deg da?
*Vetlis* Skrevet 23. juli 2007 #21 Skrevet 23. juli 2007 Det at foreldra dine ikke gidder å være med på ting har vel for pokker ikke noe med alder å gjøre? Mora mi var 22 når hu fikk meg, hu har ikke stilt opp en dritt uansett. Mens foreldra til mannen min var vel i 40åra, å de har stilt opp og fulgt opp til de grader. Stiller opp så godt de kan enda i en alder av 75år. Har med interessen for unga og gjøre tror jeg. ikke alder! Noen burde ikke hatt barn!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #22 Skrevet 23. juli 2007 Hmm.. Dagens 40- åringer er da spreke som aldri før de- men det er jo biologisk betinget at både fruktbarhet og fare for kromosomavvik øker med økende alder... Det som derimot provoserer meg er ei jeg vet om som fikk barn i en alder av 50 etter hormonbehandling! Det er vel et særtilfelle, men det synes jeg rett og slett var ekkelt..
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #23 Skrevet 23. juli 2007 faren til en kamerat har netopp blitt far igjen. han er da 60... jeg synes at det er gale. men sånn egentlig kan jo en kvinne få barn frem til overgangsaldreren. er faktisk bevist at det er best å få unger i 20 års aldreren. sånn rent fysisk sett for kroppen. mora mi er forresten 50 og sprek som ei fele, men er ikke dermed sagt at hun hadde hatt godt av å få barn. holder med barnebarn
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #24 Skrevet 23. juli 2007 Det viktigste er vel i bunn og grunn at de som skal bli foreldre klarer å tilby barna det de trenger for at de skal få en god oppvekst! Biologisk sett så er menneskekroppen mest i stand til å gå gravid som 20-åring, men det vil da ikke si at 40-åringer ikke klarer å ta seg av en liten en. Dette er opp til hver enkelt! Samtidig, så tenker jeg litt på dette med 50 åringer og graviditet. Disse barna kommer mest sannsynlig til å miste foreldrene sine i den viktigste og mest sårbare delen av livet sitt, nemmelig tenårene. Å DET er jo litt trist å tenke på! Men til syvende og sist må nesten dette være opp til hver enkelt å avgjøre. Det er jo også en gang slik at det ikke er alle som kan styre like mye selv når de vil bli gravide, og prøver i mange år før de får de lykkes!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #25 Skrevet 23. juli 2007 De som enda ikke har lært seg å lese og skrive feilfritt vil ha noen problemer med å hjelpe barna sine med leksene. Så kjære deg, lær deg stor bokstav og å sette punktum, det vil barna dine ha glede av i fremtiden. Det kan vise seg å være vel så viktig som å spille fotball og håndball, tro det eller ei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå