Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Er jo veldig individuelt da..men hva er "vanlig"..? Har en morgenfugl og tenkte kanskje det hjalp..
r r r Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Eldstemann hos oss var ca. 3,5 da han sluttet. Man må vel se det an på barnet og ikke minst på hvordan det sover om natten. Og så prøve seg frem. Nr2 som nå er 2 har tullet så mye om kveldene nå at jeg så smått forsøker å kutte ned på dagsovingen allerede nå. Men - vet ikke om det er greit enda for hun blir så innmari grinete utpå ettermiddagen. Så det kan vel være greit å bare begrense dagsovingen litt før man kutter helt.
Sjonkel Rolf Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Min 2-åring har så godt som sluttet nå, han ble to i mai. Han sover veldig godt på natta, og har gjort det hele tiden (Mellom 13 og 14 timer hver natt) og pleide sove alt mellom to og fire timer på dagen. Men de siste ukene nå har han ikke hatt behov for å sove. (Har prøvd å legge han ut likevel, men det er bare to ganger han faktisk har sovet, de andre gangene har han bare ligget ute og lekt i vogna) Så nå er det slutt på soving på dagen, nå prøver jeg ikke lenger heller. Men merket ingen forksjell på sovingen på natten for det om, men nå sover jo min veldig godt fra før, mer enn det kan han jo nesten ikke sove uansett...
Solitude Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 To av barna mine sluttet like etter 2 års dagen, elste jenta var nærmere 3 år. Du kan prøve i noen dager og se om det går bra
blond Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Tipper det er vanlig når ungen er mellom 2 og 3 år. Hvis h*n våkner tidlig om morgenen eller er vanskelig å legge om kvelden kan det være på tide å kutte dagsøvnen, iallfall redusere på den.
sussa4 Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 Jenta vår har akkurat fylt to. Hun sluttet nå i sommerferien med å sove på dagen. Hun har søster som sov hver dag på dagen til hun var tre, mens broren sluttet da han var ett , så dette varierer veldig fra barn til barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå