Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Barnet mitt er kjempe mamma dalt. Så sånn sett har jeg ikke noe og engste meg for. Det er bare det at jeg er redd at han kommer til og ville bo hos pappaen sin når han blir større. Noen som har opplevd at barna ønsker og flytte?
så var vi 4 Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Har ikke opplevd det da, men det tror jeg alle som har omsorgen alene for barna bør forberede seg på. Altså av de som fortsatt har kontakt med pappaen da. Det kommer en tid der de kanskje vil flytte, og da bør tanken iallefall ha streifet begge foreldrene. Men det er jo først når de blir større at de faktisk ytrer et gjennomtenkt ønske om å flytte.
Hannemor Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 ja, jeg opplevde det i fjor vinter. Min eldste ville flytte til far pga samboeren min. Hun argumenterte for dette, og fikk lov til å flytte. Når hun så fikk lov til å prøve dette frem til sommeren, ville hun ikke. Og det er fremdeles slik her. Begge barna er store nok til å si hva de ønsker, så om de vil flytte bør de få prøve dette. Om de ønskene kommer i fredstider, og ikke i en en krangel.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 hvor gammelt er barnet som fikk prøve det da .. bodde dere nerme da så ungen kunne fortsette på samme skole
Hannemor Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Barnet var da nesten 13, og når hun så fikk lov, så ville hun ikke. Og vil fremdeles ikke. Hun hadde bare noen få mnd igjen av barneskolen, så kravet var at hun skulle fullføre på samme skole. Og far bor et stykke unna, så det hadde blitt et stykke å reise. Men i en prøveperiode burde man tenke på om det er gunstig å bytte skole før en ser om det går. Og her var det bare 2,5 mnd igjen av skoleåret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå