-Hengebuksvinet- Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 I år avklarte jeg tidlig med mannen min at han måtte spikre avtalen med biomor. I fjor begynte hun å ringe etter 2 dager, da vi var på ferie. Spurte gutten hver dag om han visste når vi kom hjem. I år gikk det greit til vi rundet uka. Da satte telefonkimingen i gang igjen, og tror du ikke hun maste om når vi kom hjem selv om hun hadde fått klar beskjed. Hun forteller også gutten hver dag at hun lengter etter han, sånn at han får hjemlengsel. Vi hadde en lengre prat med gutten om dette, og om at mor har det bra selv om han er borte. Men det trodde han ikke, for en dag hadde hun sagt at hun bare satt i sofaen og kjedet seg. Ja, og lengtet etter han da. Og det blir jo faktisk dyrt også, når hun ringer til oss i utlandet. Noen som vet takstene fra Finland og Sverige? Synes dette er litt dumt jeg, siden gutten får dårlig samvittighet.Men mannen min er for snill til å sette en stopper. Men i år sa han faktisk høgt til gutten at han kom til å bli ruinert, og at han måtte prøve å snakke litt kort (etter et par dager). Men jeg synes faktisk at far burde kunne ta opp dette med mor, men da sier mannen min at jeg heller kan si det. Om jeg har noe problem med det. Og så ble det faktisk til at vi kranglet om dette. Og da blir jeg frustrert, for jeg mener at far bør være på lag med meg. Når dette faktisk setter en demper på feriene våre, pga at gutten blir nedstemt og begynner å lengte hjem til mor. Har dere lignende problemstillinger, og ev gode tips å komme med? Moren til stesønnen min er en oppegående og grei dame, men akkurat her synes jeg hun er litt korttenkt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 (nå blander jeg meg fælt hær,håper det ikke gjør noe selv om jeg ikke er stemamma men biomor) hadde det vært min sønn som hadde vært lei seg pga at jeg sa sånn så hadde jeg ønkset og få vite det. kan det hende hun ikke ser såppas langt at hun ødlere for gutten?? pappaen min, sier ofte til sønnen min før han skal til pappa "skal du til pappaen din i dag da? hva skal jeg da? skal jeg bare sitter her og vente?" han mener dette frytlig godt. men når jeg forlkarte han hvordan det måtte være for sønnen min og få høre det og at det kunne ødlegge for gleden av og være hos pappaen sin. så kjønte han det. han hadde bare aldri tenkt så langt. men om du burde ringe henne kommer jo helt ann på hvordan forhold dere har. å litt dårlig av mannen din og ikke ta det opp, syns jeg. for han tar jo ikke vare på sønnens inntereser på den måten, bare konflikt sky.
-Hengebuksvinet- Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2007 tror nok vi skal få snakket oss frem til en enighet. For faren er jo egentlig veldig engasjert og flink med barna, men kanskje litt konfliktsky (som du sier) når det gjelder eksen. Tror kanskje han er redd for at det skal gå utover samarbeidet om han sier noe. Jeg kunne gjerne sagt det til eksen. Har et helt ok forhold til henne, men vet jo at hun alltid vil ha et lite horn i siden til meg. Nettopp pga at det er mange såre følelser rundt at barnet ditt får en stemor. Og da er kanskje ikke jeg den rette til å ta opp en sånn ting. Mor blandet seg i veldig mye, da jeg kom inn i bildet. Ville helst ha et ord med i laget om altfra hvordan far laget til rommet til gutten og til hvordan han irettesatte han. Så jeg ser jo at far har blitt flinkere til å si imot mor med årene, men tror dessverre mange menn er litt redde for mors makt.
Hannemor Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Mange menn ja, men ikke alle. For her er det far som bruker alle midler i boka for å lage litt konflikt. Mest for å få det som han vil. Men nok om det. Jeg synte far burde ta opp dette på en rolig måte med mor. Om mor ringer hans telefon for å prate med sønnen, kan han fortelle henne at sønnen har det bra og når dere kommer hjem. Så fortelle på en grei måtte at sønnen blir veldig lei seg når hun sier hun ikke har det bra, at hun kjeder seg. Det er ikke barnets ansvar å passe på at hun har noe å gjøre. Og at om hun ikke lar være med det, så må telefonkontakt begrenses. jeg prater sjeldent med barna mine mens de er på samvær, men når de er borte i 3 uker, så er det klart at jeg ringer eller de ringer. Bare for å høre hvordan vi har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå