~Milly~ Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Lurer på om noen har vært på vektestimering rundt uke 36? Hvor stor var babyen? Vår lille var 2900, og forsto det slik at dette var stort, men fikk ikke noe prosent på avviket. Vil derfor gjerne sammenligne med andre som har vært på estimering =)
kisso Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Sa de noe om du skulle igangsettes da eller før termin. Jeg skal vekstestimeres neste mandag. Da er det meningen at de skal diskutere om jeg skal gå hele svangerskapet ut. Hadde tass på 4500 sist fødsel og den fødsel tok en evighet, har ikke lyst til det denne gang. Og jeg skiller hele tiden sukker i urinen, dermed er det også stor sjans for at dette er en sukker/stor/baby...
Babyheaven OVERTID:( Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Jeg hadde vektestemering i uke 36,og snuppa ligger på 3000 g. Sa ikke noe om at dette var for stort. fikk et avvik på -2%.
~Milly~ Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2007 legen som foretok undersøkelsen mente at babyen kom nok til å ende på ca 4000 ved termin, og at dette var "innenfor normalen", og krevde ikke ingangsetting dersom ikke det skjer noe spesielt nærmere termin. Dette er vår første, så har ingenting å sammenligne med. Jeg nevnte før han målte at jeg var bekymret for at dette skulle blir en baby i 5-kgs klassen, da jeg har hatt skyhøye SF-mål. Når han hadde målt sa han at "dette var slett ingen stoor baby". Vi venter dessuten jente, og han påsto at guttebabyene i større grad la på seg mye på slutten. Men det kan ha vært for å berolige en noget nervøs førstegangsmor =)
kisso Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 det stemmer det at guttene ofte er størst. 4000 er vel egentlig ikke et gjennomsnittsbarn, men mange flere babyer er det idag enn før... Jeg syns 4000 er mye. Og når jeg fikk min gutt på 4500 sa jordmor til meg at førstegangsfødende ikke skulle ha lov å få så store babyer. Vi burde vært satt igang mente hun. Jeg får vel en baby på 5000jeg denne gangen og legen syns vel det er greit siden jeg er andregangs nå. Jeg er overasket over hvor mange andre som har vært på estimering og fått vite at baby kommer til å bli rundt 5000 men de lar de gravide gå ut svangerskapet for det om, og ofte også på overtid. NÅ skal jeg selvfølgelig ikke skremme deg, det gikk jo greit med fødselen min selv om "lillegutt" var stor, men det tar jo som regel lengre tid også trengte jeg hjelp av sugekopp på slutten...syns at når vi går på vekstestimering og de ser at baby kommer til å bli stor så kan de godt starte litt før. Babyene er jo ferdige, de ligger bare der og legger på seg de to siste ukene hvertfall. Hva er vitsen med estimering ellers....merker jeg ble ivrig nå....
aanonym Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 De der vektestimeringene tar jg med en stor klype salt. Sist estimerte de babyen min til å bli 3,8 kg (+/- 300 g), men han ble nesten 4,8. Kan like godt gå andre veien.
Babyboy Høygravid Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Da jeg var på ul på fredagen, fikk jeg et veksatavvik på +17 ..er 35 uker på vei...Hvor stor er babyen ca da??
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Jeg lurer fælt jeg nå da, hvorfor får så mange av dere 4-5 kg barn? Er dette for dere pga høyt sukkerinntak, eller genetisk??
kisso Skrevet 22. juli 2007 #10 Skrevet 22. juli 2007 Ikke nødvendigvis pga høyt sukkerinntak, men som med meg... Det finnes stort sett sukker i alt man spiser og når man skiller ut sukker i urinen er dette tegn på at det ikke blir absorbert tilstrekkelig i nyrene eller noe sånn. Det som hvertfall er da er at babyen tar til seg sukker ved hver annledning noe som gjør babyen til stor. Det er hvertfall min grunn. Diabetesbabyer blir jo også veldig store og noen har det i genene... Prøver å begrense snop og sånn da, brus drikker jeg så og si aldri så det problemet har jeg hvertfall ikke, men sukker blir det på baby uanset;( Kunne tenkt meg en 3400g baby jeg, sånn typisk gjennomsnitt...
*RutIetutt* Skrevet 22. juli 2007 #11 Skrevet 22. juli 2007 Babyen vår ble målt i uke 37+2 og 37+4 av to forskjellige leger - de kom begge til at hun var mellom 2700-2800g og det var visst helt normalt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå