annonym28 Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 I januar var vi på mekling og kom til en ordning der jeg har ungene 80 posent og far 20. Nå har det seg slik at jeg kunne tenke meg en annen ordning. Siden barna våres 6 og 2 år maser mye om pappaen og vil mer til pappa syntes jeg at jeg bør prøve å få til en annen ordning, f.eks 60-40. Og at jeg får puste litt mer,, Far sier han er fornøyd m ordninge slik den er i dag,, altså han vil ikke ha de mer...Men jeg skal bestille ny meklingstime på mandag, så det eg lurer på er kan han nekte dette? og går saken til retten? Noen som vet noe om dette? Trenger litt råd ol.. Takker
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 han kan nekte. du får ikke tvingt han til og ha mere samvær en han selv ønsker. om det blir rettsak har du ingen ting og tjene på det. prøv heller og spill på samvitigheten hans. det kan jo godt hende han gir seg selv om du ikke kan tvinge han. jeg tror ikke jeg hadde turt og sitte på mekling og si "jeg har ikke lyst til og se barna mine mere en 20% jeg, du får ta dem du" lykke til ihvertfall :-)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Cecilie... Hadde du gått med på at han hadde barna 50/50 ??? Dersom du gir ham det alternativet,så slipper han jo barnebidrag, og da er det vel kanskje en større mulighet for at han vil ha de mer.
så var vi 4 Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 jeg synes egentlig ikke noe om å lokke far med økonomiske goder for at han skal orke å ha samvær med barna, og om han ikke gidder å ha de mer enn 20% og heller ikke vil ta hensyn til barnas ønske om å se han mer er det vel ett tegn på at han kanskje ikke er klar for å være pappa halve tiden. Veldig synd i grunn, for ungene trenger begge foreldrene sine.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 "dytter for å få Harry Potter-innlegget ned"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå