Gjest Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 både jeg og samboeren min har kommet inn på skole til høsten, og vi tenker begge å begynne. jobber fulltid nå begge to, og kommer til å fortsette med deltids arbeid i helger og kansje en kveld i uken hver. vi kommer vel til å tjene mellom 2000 og 3000 kr hver i månden hver i tilegg d til det vi vil få i lån/stipend. noen som vet hva vi har krav på av stipend?? har en datter på 2 år som skal begynne i barnehage i november(ikke studentbarnehage)
~sjiraff~ Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Lånekassa gir dere 80 000 i lån, hvor deler av det gjøres om til stipend ved bestått eksamen. I og med at begge er studender med lav inntekt vil også en av dere motta forsørger stipend på ca 1000 i mnd.
dritgrei hei hei! Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Jeg vet ikke hvor mye det er, men etter å ha vært student i fem år med barn, vet jeg at det slett ikke er lukurativt... dere er flinke hvis dere klarer å studere begge to! Men nå vet jo ikke jeg om dere eier eller leier bolig, det kan jo ha litt å si på økonomien.
~sjiraff~ Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Man har det da ikke så ille. Jobber man ved siden av sitter man igjen med mer i mnd enn en del lavtlønnede yrker.
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 vi leier, betaler 5000 i månden i leie. kommer til å fortsette med det uansett. det er ikke mulig å få støtte til å betale for barnehage med da?
~sjiraff~ Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 Det kommer ann på hvilken kommune dere bor i og hvor mye du tjener. Sjekk hjemmesiden til din kommune, det står som regel greit forklart hvordan barnehageprisen blir etter inntekten din.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Lånekassen har en egen kalkulator, så du kan regne det ut der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå