mammaTiL4gutter Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 en flaske-pante-lapp.... hva hadde dere gjort med den?? 'latt den ligge.. 'legge den godt synlig i hylla 'tatt den med og gitt den til kassadama å sagt denne er ikke min... 'levert den å tatt pengene selv....
SunRoad. Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Det har faktisk hendt at jeg har funnet en sånn pantelapp ja, å da gikk den rett i lommen min.....Fy skamme meg....
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Selvfølgelig levert den til kassedamen... Tenk om den tilhørte en liten en som skulle handle lørdagsgodt for den? Ærlighet varer lengst
Tingelingelate med to tomater Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Jeg ville nok levert den til kassadama og sagt at den ikke var min:-)
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Kommer vel an på summen som stod der..... Kjipt for en student som har rydda hybelen sin og pantet flasker for 300 kr el noe sånt.... Men under 50,- kr tror jeg ikke jeg hadde brydd meg så mye om. Jeg fant engang en 50-lapp ved kassa. Jeg leverte tilbake. Det er jo kjipt hvis det er skjult kamera....
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Nå er det sjelden jeg handler alene, gullet er som regel med, og hvis vi hadde funnet en sånn lapp da, så hadde vi levert den til kassadama og sagt at den ikke var vår. Eller lagt den i sånn kasse ved siden av panteautomaten - slik at inntekten gikk til et skolekorps eller noe. Har sett et par slike kasser her i nærheten. Vil at gullet skal lære seg at det ikke er bare å ta det vi evt. finner. :-)
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 Levert den til kassadama og sagt at jeg har funnet den g at den ikke er min.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Jeg ække så ærlig av meg på den måten, så må ærlig si at jeg hadde nok tatt pengene.. Sånn er det bare....
Twig Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Hadde levert den jeg.. samvittgheten hadde bare gnaget meg om jeg tok den selv
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 22. juli 2007 #10 Skrevet 22. juli 2007 Jeg hadde tatt den selv. Hadde ikke hatt råd til å la vær for å si det sånn. Fant en 50 lapp på butikken hvor jeg jobber en dag, vet at det var siste kunden jeg hadde som mistet den, tok den bak disken til dagen var over, handlet for den selv siden jeg hadde glemt kortet mitt hjemme, men sa til de som skulle være på jobb dagene etter at om det kom en kunde med den beskrivelsen og spurte om vi hadde funnet en 50 lapp skulle kunden selvfølgelig få den tilbake, men ellers var den min.
Tommage♀♂ Skrevet 22. juli 2007 #11 Skrevet 22. juli 2007 Hadde selvsagt levert den til kassen! Har ikke samvittighet til å handle for andres penger jeg... Du som ikke hadde råd til å la være; hva om det var din lapp og ikke kunne handle alt det du ville, så kommer nestemann i kassa og handler for din lapp? Kjipt eller?
mamma til tre søte små:o) Skrevet 22. juli 2007 #12 Skrevet 22. juli 2007 Gutten min hadde samla flasker som han panta i går men på handleturen mista han selfølgelig pantelappen, hverken leita etter den eller spurte etter den i kassa rekner med noen fant den og bruker den og håper de hadde mer brukt for kronene enn vi har;)
Reveenka Skrevet 22. juli 2007 #13 Skrevet 22. juli 2007 Litt morsomt å se at en av de som syns at å la unger jage duer i parken er så ille at hun ikke hadde latt være å lese de aktuelle mødrene teksten der og da, syns det er helt greit å forsyne seg med penger som ikke er hennes.... Hadde forøvrig levert inn pantelappen.
Solitude Skrevet 22. juli 2007 #14 Skrevet 22. juli 2007 Hadde gitt den til kassedama og sagt at jeg hadde funnet den på gulvet. Vil ikke ha det på samvittigheten !
~~DoraDora~~ Skrevet 22. juli 2007 #15 Skrevet 22. juli 2007 Jeg fant en pantelapp på gulvet en gang...og leverte den til en ansatt der.... Angret etterpå, for jeg kan tenke meg hun puttet den i egen lomme... En annen gang fant jeg en sammen brettet 500 lapp på et kjøpesenter... da tenkte jeg meg godt om, og gjorde følgende : Jeg gav beskjed i informasjonen at jeg hadde funnet en pengeseddel, og at dersom noen kom for å etterlyse den, så kunne de kontakte meg på telefonen. To-tre dager senere ringte en ung kvinne til meg og sa hun hadde mistet en seddel... hun sa det var en sammenbrettet 500lapp, og at hun hadde vært på H&M, og antakelig hadde mistet den der. Det stemte med at jeg hadde funnet den på H&M, og bare jeg visste at den var sammenbrettet. Så hun fikk seddelen tilbake av meg (...ville gi meg halvparten men det nektet jeg på... det var jo hennes. Men hun kom med en blomst til meg i stedet). Hadde ingen etterspurt pengeseddelen, ville jeg beholdt den selv.....
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #16 Skrevet 22. juli 2007 Fant en pantelapp en dag jeg var i butikken. Var på rundt 70 kr. Leverte den i kassa, jeg. Har ikke samvittighet til å bruke det på meg selv.
3b@rnsmor-30* Skrevet 22. juli 2007 #17 Skrevet 22. juli 2007 hadde jeg finni pantelapp hadde jeg brukt den når jeg betaler ja!
Mamman til M&E Skrevet 22. juli 2007 #18 Skrevet 22. juli 2007 Levert den i kassen og håpet at rette vedkommende fikk den tilbake
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 22. juli 2007 #19 Skrevet 22. juli 2007 dessuten, hvemosomhelst kunne kommet i kassa og sagt, jeg har mista en pantelapp på rundt 70 kr, er man heldig har de en bak der på rundt 70 kr, eller rundt et annet beløp.
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #20 Skrevet 22. juli 2007 Hadde levert den i kassa eller lagt den oppå pantemaskina. Er ikke så fattig at jeg tar andres penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå