Gå til innhold

Nå er jeg sur og furten....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi kommet hjem fra et vennepar.Har vært på grilling.Ungene som egentlig skulle sove over der ville være med hjem alikevell...så nå ligger de i seng.

Men kjenner at jeg er skikkelig irritert på sambo nå!

Nå er det 12 dager igjen til termin,og jeg har jo hatt et par forvarsler om at babyen KAN komme litt før..Det er jo slettes ikke sikkert,men alikevell! Han MÅTTE jo selvfølgelig ha en øl til maten..greit nok det,men han tar jo aldri bare EN øl han...hvis han først tar en..

Så spørsmålet om å ta en til kom jo rimelig kjapt.

Jeg syns det er sååå unødvendig!Og jeg syns ærlig talt at det minste jeg kan vente av han er at han holder seg kjørbar de siste to ukene før termin.Dette har vi lenge vært enige om..Men når det kommer til stykke så driter han fullstendig i det..Idiotiske uttalelser som "men det skjer jo sikkert ikke i natt!" og "jammen dette blir jo siste gangen før fødselen.." hjelper lite.Ikke mye jeg har vært sur og hormonell mot han gjennom dette svangerskapet altså,men jeg blir skikkelig lei meg når han blåser så mye i tryggheten det er for meg å vite at han er edru og kan kjøre OG støtte meg ved en evt fødsel..

Jeg var hjemom i løpet av kvelden,og han ville jeg skulle ta med flere øl. Jeg var kras nok til å si ifra at tok han en til så er han faktisk ikke ønsket å ha i nærheten engang hvis fødselen skulle sette igang nå.

Jeg tror de jeg var sammen med syns at den var litt drøy,men jeg mener det helt seriøst.Jeg sa at dette er hans valg,og hans sjanse å ta. Jeg vil IKKE ha en gubbe hengende over meg med fyll og røyk-ånde når jeg føder altså!! Da spør jeg heller noen andre!

Tydelig at han plutselig føler seg sikker på at det ikke blir noen fødsel ennå.For innen vi dro hadde han drukket 5-6 øl og et par cognac.OG han syklet ned dit igjen etter at vi dro hjem med ungene.

Like greit egentlig,for jeg blir irritert bare jeg ser han angry

Mulig jeg overreagerer altså,men LITT kan man da vente at pappaen gidder å bry seg!?

Kjenner at jeg er så barnslig akkurat nå at jeg skulle så inderlig ønske at vannet gikk her og nå!! Om jeg så måtte ha kjørt til føden selv,så hadde følelsen vært GOD ved å vite at han går glipp av hele begivenheten!

Er skuffa...lei meg...og forbanna...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt jeg, og syns ikke det er for mye forlangt at de holder seg edru siste ukene, når vi holder oss edru først i ni måneder, og så gjerne i lang tid etter fødsel også pga amming.

Skrevet

Huff, dette syns jeg var lite omtenksomt gjort! Tydelig at han ikke ser for seg fødsel nå, da hadde han vel ikke gjort det?! Skjønner godt du er frustrert og lei, man vil jo ikke akkurat måtte overtale sine kjære til å ta den typen hensyn, skal jo helst komme av seg selv..

Jeg ville tatt det seriøst opp i morgen om jeg var deg, dette er vel det siste du trenger nå?

Sender i allefall masse gode tanker!

Skrevet

Uff, jeg forstår deg kjempegodt. Hadde nok reagert veldig likt deg ja. Synes du skal snakke med ham imorgen når du føler irritasjon og sinne er forsvunnet og få ham til å bli enig i at han fra nå og frem til fødsel skal holde seg helt unna alkohol. At idag var siste dagen for utskjeielser. Du må få ham enig i dette og så spør du ham om hva du kan gjøre om han kommer i en situasjon og på tross av sitt løfte "bare" skal ta seg "en" øl til maten. Håper han tar ansvar og ikke lar deg sitte igjen enda flere ganger og føle deg sviktet. Vi har liksom nok nå mot slutten og det er godt å føle at samboer tar litt hensyn etter alt vi har gått igjennom.

Skrevet

Tusen takk for forståelse og støtte!

Setter stor pris på det.Godt å høre at flere er enige med meg.At det ikke bare er jeg som overreagerer.Det er klart at det er jo ingen krise..men jeg ser på det som å bli sviktet litt jeg altså..

Skal prate med han i morra ja.

Skrevet

Nå fikk jeg melding av venninna mi at sambo og mannen hennes har dratt på puben.Fy F så forbanna jeg blir!!

Har såååå lyst til å sende han en fake melding om at jeg er på føden og vannet har gått...

Skrevet

Forstår deg godt, at han kan gjøre det utenom deres avtaler, og uten å spørre og forsikre seg om at det er greit for deg!!! Jeg hadde blitt rasende.

Jeg har vært rolig med å gi alkoholforbud, her vi er kan vi bestille drosje om nødvendig, har jeg tenkt. For en uke siden (1 1/2 uke før termin) hadde samboeren min sin siste dag. Han drakk ikke mye, men nok til at jeg merket det på ham. Merket at sånn ville jeg ikke ha ham når fødselen startet - vimsete, litt likeglad og fniseglad. Da ville jeg vært utrygg. Så da forsto jeg bedre de som er ganske strenge på det, også tidligere.

Håper du får sove godt, selv om du er sint nå, og så håper jeg han forstår i morgen at han ikke kan holde på sånn! At ikke han kunne ringe selv og si ifra og spørre hvordan det gikk og om det var ok at han dro, da! Dårlig gjort!

Skrevet

Dette her syntes jeg var helt uholdbart fra hans side, Han må kunne klare å ta hensyn til deg nå. Jeg hadde blitt fly forbanna... At det går an, å bare gå å gjøre sånn, fødselen kunne jo startet nå, å hva skulle du gjort da???? Nei en må bruke litt vett,,, Ble skikkelig fobannet av å lese dette her, syns rett å slett det er kjempedårlig, og lite hensynsfull oppførsel!!!!!!

Skrevet

Helt enig. Partneren min holder seg edru frivillig, her i huset er det nesten jeg som må overtale henne til å ta en øl eller liknende om hun vil, for det er tross alt 4 uker igjen. Men hun vil ikke.

Vi bor også enkelt til for en taxi, men har ikke akkurat pengene til en, så hun må bare ta hensyn. Alternativet er ambulanse, og det får man jo ikke uten videre. Nei, jeg hadde blitt fly forbanna selv, og jeg syns ikke du overreagerer. Han hadde ikke fått være med meg heller på en fødsel i den tilstanden om han var min mann, og jeg syns ikke det er mye forlangt at de holder seg edru et par uker før fødsel og til det er overstått. Dine forsakelser har tross alt vart i 9 måneder!

Skrevet

Takk for støtten jenter!

Jeg sendte han ei melding før jeg la meg...klarte ikke la være!

"Jasså,du drar på byen du ja..Håper virkelig det var verdt det!Ta taxi ALENE til føden fordi pappaen prioriterer fylla framfor fødselen til sin egen unge!Ja ja.." eller noe i den duren.

Skikkelig barnslig,jeg vet det...

Så skrudde jeg av telefonen og slukket ALLE lys så huset så tomt ut.

Nå har han akkuret dratt seg ut av senga,men har ikke sagt annet enn "Hei kjære!"

Fy faen jeg er sinna!!

Skrevet

ÅÅÅ!!! Jeg er SÅÅÅÅÅ enig!!!!

Er fly forbanna på sambo her og nå, pga akkurat det samme!!!!!!

Blir sååå sint. Det er helt unødvendig! Og heller på grensen til alkoholproblemer spør du meg!!! Har skikkelig lyst å rope til han, banke han!! Egoist!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sånn der fikk jeg ut litt frustrasjon!!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

For en dust!

Det er forresten ulovlig å sykle når en er full!

Skrevet

slik oppførsel holder ikke!! Sjønner ikke at han tør jeg!

Hadde jeg vert deg, hadde jeg faket noe om at du har spurt noen andre om å vere med på fødselen, siden det ikke er godt å vite hvor å i hvilken tilstand han er i den dagen det starter...

litt stygt gjort kanskje, men synes han fortjener noe slikt nå!

Lykke til ;)

Skrevet

Jeg syns faktisk det var enda mere barnslig av han å dra på fylla....12 dager før termin. Minn han på at babyer kommer alt ifra 14 dager før til 14 dager etter den datoen. Datoen er ikke endelig, som en avtale på kino. Man er nødt å være voksen nok til å ta forholdsregler.

Spør han om han syns det hadde vært greit å vite at du havnet på føden alene i natt fordi han ikke kunne holde seg edru. En ting er at man ikke er kjørbar når man har drukket, men han blir nektet adgang hvis en fødsel starter og han er full.

Det er jo en fin ting å fortelle barnebarna om noen år. Du har all rett å være sint, og å gjøre han oppmerksom på det.

Skrevet

Jeg henger meg gledelig på og sier: "Alle mannfolk er noen drittsekker". Gidder ikke å modere meg engang.....

Skrevet

Halloen!!!!

Alle mannfolk?! Da må det være alle utenom min ivertfall. Han satte datoen for null alkohol selv....leeeeenge før termin.

Er det rart jeg elsker ham?! =0)

Skrevet

Hvordan gikk det BP? Fikk dere snakket ut og ordnet opp i det? Håper han skjønte hvor dumt han oppførte seg..

Skrevet

Da jeg gikk gravid med min første,måtte eksen min ha seg en siste kveld ute på byn med gutta:jeg tryglet og bad han om å ikke gå.Men han skulle absolutt(skulle tro han aldri kunne gå på byn mer....)det som skjedde var at slimproppen gikk sent på kvelden.fikk ikke tak i eksen.Dagen etter begynte jeg å få rier og prøvde fortvilet å få tak i han igjen(dette var før mobilen,men han lovet å ha personsøker på seg)riene ble sterkere og tilslutt fikk jeg tak i han hos fetteren.Når jeg sa hva som var var på gang sa han så greit:ring meg om noen timer,jeg må bare sove litt til,han var skikkelig i bakrus!!!Dette var 2 uker før termin.!!!!!Når han omsider kom,hadde jeg skikkelige rier og vi måtte dra på klinikken.4 timer etter var gutten vår født.....Så jeg forstår deg veldig godt.skulle aldri tatt han med på fødselen når han oppførte seg sånn.

Skrevet

har gitt sambo totalforbud med alkohol 1 mnd før termin sist jeg gikk gravid.

Nå har han mistet lappen frem til desember, så han kan jo ta seg en øl helt frem til gutten vår er født om han vil, men han er innstilt på å kjøre ned på føden når riene slår til hvis vi ikke får annen skyss kjapt som f. Sist fødsel gikk 7 timer fra første rie å kom inn med 9 cm åpning, det vi jeg ikke oppleve neste gang så jeg skal ned på første rie.

Det er skikkelig dårlig gjort av mannen din, veldig respektløst mener jeg.

Skrevet

Hei igjen,og takk for respons alle sammen.

Vi har faktisk ikke prata om det ennå.Jeg gikk noen timer å ventet på at han skulle si noe,så fikk vi besøk og de har sitti helt frem til nå. Må nok ta det opp med han i kveld,for jeg skjønner at han bare har tenkt til å la det "gli forbi"...

Skrevet

Nå har vi hatt praten. Han sier at han angrer og skjønner hvor lei meg og forbanna jeg ble.Dette var helt klart siste gangen sier han..Men det er liksom ikke bra nok..hmm...Nå skal det visst ikke bli så mye som en dråpe alkohol før lenge etter babyen er ute...vi får se da!

Jeg måtte vente til jeg hadde roet meg helt ned før jeg tok det opp med han....ellers hadde jeg nok vært VELDIG usakelig!

Skrevet

Jeg hadde krevd å fått dette skriftlig...

Har slitt med nesten det samme her, nå når jeg er over termin tør han ikke drikke da, men ukene før så hadde han ikke problemer med å drikke seg ut av kjørbar stand.. Enda han visste hvor mye jeg hater ambulanser og vil aller helst kjøre i egen bil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...