Janey Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Har vært på legevakten med gutten vår på 6 år. Han var ute og lekte da en hund (schaefer) helt uprovosert bet han i armen. Han skrek hysterisk da han kom hjem. Trodde først han tulla, men så tydelig bittmerke på armen. fant ut at hunden hadde bitt to mannfolk ute først som hadde hivd sten på den og så fløy den på sønnen min. Rett før vi dro på legevakta kom eieren med tårer i øynene. hun hadde sett det og var så bekymret. vi har krevd den avlivd, håper de tar det på alvor ellers blir det politianmeldelse. Det går bra med gutten nå. tre sår, men ikke noe dypt, tror skrekken er verst. Huff.
Butterfly_Flip Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Uff så trist.. Det er kjempe lurt å gå på besøk til noen som har en snill hund rett etter på. Ellers kan sønen din utvikle fobi for hunder..
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Uff da!!! Men når eieren kom med tårer i øynene, så vil jeg faktisk tro det er en ansvarsfull hundeeier, som vil etterkomme ønsket deres. Hunder som biter er farlige, og det er i nesten alle tilfelle best å få dem avlivet. Bikkja her i huset drar sporenstreks til dyrlegen på siste reis, dersom hun skulle finne på å bite vårt eget barn, eller andres.
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Uff, stakkars gutten din! Og ja, hadde det vært MIN hund hadde jeg avlivd den uten å tenke meg om 2 ganger.... Trist, men sånn er det.... Håper ikke gutten din får helt skrekken for hunder nå da..
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Hvor var dette? Var det oppdretter som hadde hunden elr.?
Janey Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2007 I gata vår, femti meter unna huset vårt. de som eier hunden bor tre gater nedenfor. Hunden hadde stukket av fra hundegården.
SuperGlad Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 hadde de hivd stein på hunden før eller etter den gikk til angrep på dem? Hadde de provosert hunden med å kaste stein på den er det faktisk ikke rart den gikk til angrep på noen.
Janey Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. juli 2007 de kastet stein fordi den plutselig angrep dem. den bare klikka i dag...sa eieren. hun ble også bitt
SuperGlad Skrevet 21. juli 2007 #9 Skrevet 21. juli 2007 okei. Da ville jeg som eier fått hunden avlivet på flekken! en mannevond hund er ingen hund å ha.
Janey Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 21. juli 2007 skikkelig vemmelig opplevelse altså. Spent på formen til gutten i morgen...
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 22. juli 2007 #11 Skrevet 22. juli 2007 Hadde mannfolkene kastet sten på først, ville jeg forsvart hunden. Når den gikk til angrep på EIEREN også er det rett ut. Ikke akseptabelt å angripe små barn, seff. Men denne hunden ER mannevond når den angriper eieren. Håper sønnen din har det bra!
Twig Skrevet 22. juli 2007 #12 Skrevet 22. juli 2007 FYYY faader.. ( Håper alt går bra med gutten din nå.
melkekua™ Skrevet 22. juli 2007 #13 Skrevet 22. juli 2007 For å være den strenge: Trenger ikke være en ansvarsfull hundeeier selv om h*n kom med tårer i øynene....hadde eieren hatt hunden i BÅND så hadde h*n vært ansvarsfull, og dette hadde ikke skjedd!!! Og hvis hunden har stikka av fra hagen så bør de sikre hagen bedre!!! Jeg tror nok eieren vil etterkomme ønskene deres for å ha det sagt! Jeg blir så jævla provosert når de går løs.......
Janey Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 22. juli 2007 Alt litt bedre i dag. Synes han er mer hoven i dag, og liker det ikke men vi ser an til i kveld ellers drar vi inn til legen igjen. Han har vondt i hele hånden og vil ikke strekke ut armen. Dette er selvfølgelig høyre armen, så han trenger hjelp til det meste. Han vil gjerne snakke om det og er skikkelig veslevoksen hvis noen spør hva som har skjedd Han var ute en tur for å spørre etter kompisen sin i stad og da måtte jeg være med for å sikre at hunden ikke kom tilbake. Heldigvis skal vi snart på ferie så får han noe annet å tenke på...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 22. juli 2007 #15 Skrevet 22. juli 2007 huff, er så kjedelig når det skjer!! Vi hadde en schæfer før.. den var verdens snilleste og mest fortrolige hund! Han ble brukt av politiet i tillegg, og var særdeles veloppdragen! Da pappa var ute på sin daglige joggetur så hadde han del alikevel alltid i bånd, selv om den sprang på siden, helt uprovosert av andre dyr eller mennesker! En dag da de var ute på joggetur, røska plutselig hunden seg løs, og håppa på en annen jogger! Pappa var helt fra seg, men kjørte rett ned til dyrelegen, og forklarte hva som var skjedd! Dyrelegen fant da tegn på hjernesvulst (som han mente var årsaken til personlighetsforstyrrelsen), og hunden ble avliva på stedet! Helt grusomt!! Men han er et prakteksemplar på at en ALDRI skal stole på hunder!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå