Nummer 3 kom i november :) Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Hehe, litt dramatisk, jeg vet... Men, jeg har ALDRI hatt så vondt i halsen før, har "hanglet" i over 2 uker nå og nå tar det bare helt av. Kan så vidt svelge mitt eget spytt, og så tett ble det bare i kveld... Noen råd /tips til en stakkar som ikke har så mye i hus...
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Har ingen gode råd til deg dessverre. Men gubben min hadde det og jeg har aldri sett han såååå syk før. Han lå sikkert sengeliggende i minst 4-5 dgr. Han var absolutt ikke tilgjort syk, sånn som disse mannfolka kan være. Han var rett og slett elendig!
Gulosten™ Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Det er vel bare å ta en tur til legen det. Hvis det er no drit som du kan få medisiner for, vel og merke. Jeg hadde syyyykt vondt i halsen, hadde en grusom streptokokkinfeksjon. Ble sendt rett fra legevakta til Riksen, der en ØNH-lege stakk bedøvelsesspray med sprøyte rett inn i mandelen min, så gjorde han det et par ganger til, før han tok en skalpell og skjærte hull i mandelen min for at det liksom skulle komme ut litt puss. Det gjorde det ikke, og alt ble bare mye verre. Dette endte med at jeg fikk henvisning til Lovisenberg for å fjerne mandlene, og det gjorde jeg i mars. Det er det verste jeg har vært med på i hele mitt liv, føder heller igjen maaange ganger. Har du like vondt i halsen nå...? For da kan det hende det hjelper med no betennelsesdempende, Voltaren eller Ibux og Paracet sammen...
wirre;o) Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 neida, du dør ikke. de bare amputerer halsen....
Fredpåjord Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Har du vært hos lege? Du kan jo ha streptokokker i halsen, eller kanskje til og med ha pådratt deg en komplikasjon i forb. med dette, en pussbyll ved siden av mandlene for eksempel. Og mononucleose (kyssesyken) kan også gjøre helt sinnsvakt vondt i halsen. Om du ikke har vært hos legen, ville jeg nok råde deg til å dra til legevakt i kveld/ i morgen. Strep bør behandles med antibiotika om det er det du har..
hund&barn@fullrulle Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 He he he, ja det kan jammen kjennes slik ut... Trodde det selv helt til jeg prøvde lungebetennelse i vinter jeg, da ble halsbetennelse liksom "a piece of cake"...
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. juli 2007 Jaaaaa, snufs, den er like vond, blir bare verre og verre, er alene for øyeblikket og kommer meg ingen steder... Snufs, Auuuuu, Men jeg tror jeg har honning, skulle ønske jeg hadde is også ;(
Gjest -megdagitt- Skrevet 21. juli 2007 #9 Skrevet 21. juli 2007 SAFTIS - eneste som kanskje kan lindre. Men jeg hadde dratt til legen med en slik hals altså... Kan være streptokokker eller mononukleose (kyssesyke) for eksempel... Har hatt begge deler, helt for jævlig... og får helt angst hver gang jeg er forkjølet og det minste snev av vond hals...
Fredpåjord Skrevet 21. juli 2007 #10 Skrevet 21. juli 2007 nettopp, mens jeg skrev mitt svar har dulosten og soff svart noe av det samme, det hun hadde var da en pussbyll (abscess) som komplikasjon til en streptokokktonsillitt. Ikke godt. Håper du ikke har dette, da. Men det fins andre komplikasjoner til strep også, og du bør altså dra til lege om du ikke har vært der. God bedring
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 21. juli 2007 Det går vel greit om jeg går til lege i morgen tidlig? Er alene jeg, snufs... :-(
Fredpåjord Skrevet 21. juli 2007 #12 Skrevet 21. juli 2007 er du alene og passer barn, eller helt alene? Når du bør dra kommer vel litt an på allmenntilstanden din, feber/generell sykdomsfølelse. Men om du føler deg skikkelig, skikkelig dårlig, syns jeg kanskje egentlig du du bør dra i dag. Om man skulle plukke en ting du har, dvs den mest sannsynlige, så blir det streptokokkinfeksjon.("det vanligste er vanligst") Og da kunne det gjort seg med antibiotika jo før jo heller
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 21. juli 2007 Huff, alene med barn selvfølgelig :-( Dette er helt grusomt, er ikke typen som klager jeg altså men...
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 21. juli 2007 #14 Skrevet 21. juli 2007 Fløteis er det beste jeg kan komme med!
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #15 Skrevet 21. juli 2007 Jeg har faktisk fløteis, tror du det hjelper? Da må jeg prøve... Får ikke sove slik som dette
Fredpåjord Skrevet 21. juli 2007 #16 Skrevet 21. juli 2007 ok, da går det an å få noen fra legevakten på hjemmebesøk også. De er kommer, men det kan ta litt tid, og du får ikke tatt noen tester, men de ser på deg og tar det på klinikken (utseendet i halsen din osv samt sykehistorien din) Ring dem du.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #17 Skrevet 21. juli 2007 Får prøve å ringe dem ja... Men tar de meg så alvorligt bare p.g.a. hals og feber liksom?
Fredpåjord Skrevet 21. juli 2007 #18 Skrevet 21. juli 2007 hvis du føler deg ordentlig dårlig og ikke kommer av gårde må du bare gi beskjed om dette, men presisere at du føler deg ordentlig dårlig. Mange får /presser seg til hjemmebesøk på dårligere grunnlag enn deg nå. Ikke vær engstelig, dette er et helt berettiget hjemmebesøk. Vær saklig, bestemt og hold deg til fakta når du ringer, har du høy feber med frysninger, så presiser dette.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #19 Skrevet 21. juli 2007 Okey, skal ringe dem å høre, det som er så kjipt med her jeg bor er at etter 12 så hører vi til en større bydel som aldri har kapasitet eller tid ;( Jaja, skal gjøre et forsøk, tusen takk dere
Fredpåjord Skrevet 21. juli 2007 #20 Skrevet 21. juli 2007 fortell også at du ikke kommer deg til apotek i kveld dersom det viser seg å være streptokokkhals du har, og hvis du er allergisk mot penicillin bør du nevne det også. Spør om det er mulig å kjøpe av dem, dvs av legevaktslegen som skal komme.
Fredpåjord Skrevet 21. juli 2007 #21 Skrevet 21. juli 2007 vel vel, du får se på det slik: Du er ikke legevaktslegens skrekk, med en ganske klar problemstilling og psykisk frisk i toppen virker du jo også (legene får utrolig mye rart på disse vaktene i helgene), og kanskje presset er litt mindre nå i fellesferien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå