Gå til innhold

ang jordmor ved fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved sykehuset jeg skal føde på er det en jordmor jeg absolutt ikke liker, har vært hos henne tre ganger, og alle gangene har jeg følt meg ukomfortabel og utrygg med henne. Er livredd for å få denne damen ved fødsel, så det jeg lurer på er hva jeg skal gjøre hvis det er hun som dukker opp, er det mulig å si ifra, eller må man bare ta til takke med den jordmoren man får tildelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk en sur ekkel jordmor sist når jeg fødte, men heldigvis ble det vaktskifte midt i den kjappe fødselen, så jeg fikk en fantastisk koselig en!

Denne gangen kommer jeg til å si ifra med en gang hvis jeg vil ha en annen jm. De er en viktig del av fødselen å en sur sliten jm skal ikke ødelegge min fødselsopplevelse, å ha innvirkning på mine første sekunder med min sønn.

Skrevet

Dette lurer jeg også på :s Har hørt om noen jm som jeg IKKE vil ende opp med under fødsel...

Skrevet

Hei!

Var på fødselsforberedende kurs med to jordmødre, og de sa at hvis kjemien ikke stemte måtte vi bare si i fra. Hun ene hadde tilogmed sagt i fra til en kollega selv en gang ved fødsel og byttet ut seg selv, for å si det sånn.

Hvis jeg kommer i en slik situasjon, og jm da evt skaper vanskeligheter hvis jeg vil bytte, kommer jeg til å bli ganske forbannet. Da kan de ikke holde slike kurs i regi av Norsk Jordmorforening og si slike ting:o)

La oss håpe vi slipper å komme i den situasjonen alle sammen.

Skrevet

håper virkelig det går greit å bytte. Har jo egen kommunejordmor her, og hun har jo kontakt med jordmødrene på sykehuset fordi de er med i transporten til sykehuset, så kanskje jeg skal si ifra til henne sånn at hun eventuelt kan gi beskjed på turen over.... jeg er virkelig redd for å få denne jordmoren

Skrevet

Mener også at jeg har hørt at man skal kunne si fra om "kjemien" ikke stemmer. Slik at man skal kunne bytte jm om ønskelig.

Er jo viktig at jm husker at de er i et service-yrke og skal gjøre det best mulig for pasientene sine.

Dessuten kan det jo ikke være hyggelig for jm å være med om hun ikke er ønsket. Det er jo tross alt hverdagen hennes så man skulle jo tro at jm også ønsker å unngå ubehageligheter.

Menmen, det er vel ikke alle som ser det slik....

Jeg ville iallfall sakt fra om jeg ikke trivdes med min jm!

Lykke til!

Skrevet

Det er din fødsel å man skal få en god opplevelse ut av den... Si ifra hvis du ikke vil ha en spesiell jordmor,det har jeg gjort selv :) lykke til... =)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Siden du allerede vet at du ikke vil ha denne jordmora så kan du si ifra på forhånd!

Skrevet

skal til kommunejordmor i morra, tenkte jeg skulle ta det opp da.... Føler meg litt kravstor, men jeg vet jo allerede at jeg ikke trives med hun i nærheten, og samboeren min var helt enig med meg om at kjemien mellom meg og henne ikke stemte, så det er jo forhåpentligvis ikke bare jeg som overreagerer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...