Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er flere diskusjoner her inne som går på kjønn på den lille i magen, hva man ønsker seg evt. helst ikke vil ha. Problemstillingen min er litt annerledes, derfor lager jeg en ny tråd.

Vi har to gutter fra før og venter nå nr. tre, og blir litt småfrustrert over alle som ønsker at vi nå skal få ei jente. Det virker som om det er det første de tenker på, og ordene glipper ut ofte før de gratulerer oss. Til og med en lege jeg var på kontroll hos, kommenterte at "vi får håpe det blir jente denne gangen, da..." Klart det hadde vært morsomt med ei jente, men det hadde jo vært veldig praktisk med en gutt - da har vi jo alt vi trenger. Tar egentlig dette ikke innover meg så veldig, men blir litt oppgitt over at andre har en formening om den lille. Det er jo ikke vi som foreldre som eventuelt blir skuffet, men venner, bekjente, Gud og Hvermannsen virker det som.

Med en litt vel dramatisk start på svangerskapet er vi sjeleglade for at den lille fortsatt henger med, og hvilket kjønn den har er oss som foreldre revnende likegyldig. Men det blir til at vi bare smiler stivt og jatter det bort.

Hjertesukk, hjertesukk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Har akkurat kommet inn her jeg...jeg venter tvillinger og vi vil gjerne vite hva vi får,litt fordi vi er så spent, og litt pga praktiske ting...

Har 4 jenter fra før, men for oss så er det det samme om det kommer to jenter til...det hadde vært spennende med gutt, men blir like glad uansett:-)

Har egentlig ikke fått så mange av de kommentarene du har fått,men det er vel kanskje litt tidlig ennå...

Tenk ikke så veldig på det andre sier, og lykke til videre i svangerskapet

En liten klem fra meg:-)

Skrevet

skjønner godt hva du mener..

har en gutt fra før, og fikk vite at jeg nå venter gutt nummer to.... ble helt i ekstase jeg, synes det er supert, men min mor presterte å si:" så kjedelig da...." (ja hallo liksom.-..) og svigermor sa:" jaja... man skal jo være glad det er friskt ihvertfall"

blir litt oppgitt jeg, for jeg synes det er kjempepraktisk å få gutt, og hadde faktisk et lite ønske for storebror, for jeg vil annta det blir bedre lek igjennom oppveksten.

men men,... de om det

Skrevet

kompisene til typen min har vært ganske ivrig, og har gleda seg til lille babyen kommer til verden. de var heeelt sikre på at det var gutt jeg bar på, og planla mye rundt dette.. da det viste seg at det var ei jente som lå på lur inni magen min, så ble de skikkelig skuffa, og mista interressen tvært! det var liksom ikke like kult da! fatter ikke denne reaksjonen altså! typen min er glad alt står bra til med barnet, og er langt i fra skuffet over at det blir jente, selv om han synes det hadde vært gøy med gutt og! en annen ting jeg reagerer på er alle som spurte om hvilket kjønn det var rett etter ul'n.. det var faktisk ingen, bortsett fra mamma som lurte på om alt var bra med lillesnuppa! kjønn først,- så undrer de om barnet så langt er som det skal.. blir litt oppgitt ja..

Skrevet

Mye fokus på kjønn, men prøver å ikke henger meg så mye opp i det.

Det er mine barn, og det er jeg som skal ta meg av de og være glad i de:o)

Var på ultralyd på torsdag, og det første alle spurte om etterpå var hva det ble. Vi får en gutt til. Søstra mi får en gutt i oktober, og det er født 6 gutter til innenfor familien og bare to jenter. Så bestemoren min sa at vi måtte da kunne lage jenter å. Ble jo ren gutte familie. Mamma mente at da trengte de ikke å kjøpe noe, siden jeg har alt etter sønnen min. Skuffende å høre. Selfølgelig hadde det vært gøy å fått jente, men er kjempe glad for å få gutt. Det har faktisk ikke så mye å si hva det blir, håper bare barnet blir friskt. Samboeren min er overvektig og har atopisk eksem, reagerer på alt fra svette, parfyme, mat osv. Mamma var frekk nok til å si at hun håpet ikke sønnen min arvet farens tykke gener! Nevnte ingenting om eksemen. Blir så oppgitt over de. Heldigvis bor de i andre enden av landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...