♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Er det noen av dere som har fått vanndrivende under svangerskapet???? Jeg har hatt vann i kroppen en stund....men i dag har det vært skikkelig varmt....å nå er beina mine så store og vonde at jeg har ikke ord!!!!!!! Kan en få vanndrivende for å få det ned igjen tro????? Har termin om 7 dager forresten.
Raych Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Nei har ikke fått vanndrivende. Har ikke spurt etter heller, da jeg tror jeg ikke ville hatt det. Man skal vel være ganske forsiktig med å forstyrre væskebalansen i kroppen mens man er gravid... Føttene mine ser omtrent ut som elefantføtter, men heldigivs er de ikke vonde å gå på. Jeg får omtrent ikke på meg noen sko da...
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2007 Er vel ikke det lureste og ta vanndrivende kanskje nei........tenkte bare jeg skulle høre her inne likevel...!!! Elefantføtter ja......den beskrivelsen passer bra til meg i hvertfall!!!!!! Er innmari vondt å gå........ikke får jeg på meg noen av skoa mine,så har kjøpt et par store "skater-sko" for å bare ha noe å trå beina inni når jeg skal ut!!!!......................og ikke får jeg bøyd tærne!!!!!! Synes babyen min snart kan finne veien ut jeg...........hehehehe!!!!
Snupi27 Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 jeg har oxo 7 dager igjen til termin og vil gjerne ha henne ut fortest mulig!! pga vann i kroppen.. spes i beina mine. det er veldig vondt å gå på og klarer så vidt å røre tærne mine. får ikke på noen sko så jeg må gå med pappa sine slipperser når jeg skal ut uansett vær.. nå har vannet gått oppover i leggene oxo. skikkelig digre legger.. er ikke godt i det hele tatt!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 jepp jeg fikk vanndrivende av legen min..men fikk en vond magefølelse på dette og tårte ikke ta dem.tok det opp med jordmora mi på neste kontroll hos henne og hun var sjokket over at jeg hadde fått dette...for det var normalt med masse vann i kroppen å vi skulle ikke få vanndrivende...hun tok det opp me gynekologen som og holder til i samme bygget som er spesialist på graviditet og han sa og nei....så jeg har ikke tatt dem nei.redusert på saltet det hjelper litt...ellers går et opp å ned med mengden alt etter vær å hva jeg gjør...
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2007 De siste 4 ukene har jeg hatt vann helt opp til lysken......men mest fra knea og ned. Desto varmere det har vært desto trangere har sko og ikke minst bukser blitt!!!!!! Nå de siste dagene har jeg begynt og få i henda også.........!!! Ble visst bare syting dette her.........men synes vi har lov til å klage litt jeg.....!!!!!!!!
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2007 Kan heller få vanndrivende når fødselen er overstått sikkert......hvis ikke alt vannet forsvinner av seg selv........det er så plagsomt og vondt å ha så mye vann i beina!!!!!
Gjest Ut på tur Skrevet 21. juli 2007 #8 Skrevet 21. juli 2007 Jeg er kjempe heldig... tror store mengder vann i kropppen og Svangerskapsdiabetes er det jeg har sluppet unna Har dog ømme føtter og hender om morgenen og dersom jeg sitter mye med beina ned. Men hjelper det ikke med støttestrømper??? Og så vet jeg det skal hjelpe å drikke enda mer.. jeg prøver å drikke minimum 3 liter vann per dag + annen veske. Jeg har nå også lakt meg til vane å drikke minimum 1/2 glass vann hver gang jeg er oppe og tisser om natta. Da er ikke føttene så vonde å gå på. Og så merker jeg forskjell med stress. Og så må jeg jo bare få anbefale kald dusj... det er en skikkelig oppkvikker nå når jeg er gravid. På slutten av dusjen er vannet skikkelig brrr
Mirafoli Skrevet 21. juli 2007 #9 Skrevet 21. juli 2007 Ett godt råd her: drikk masse vann. ca 4 liter pr dag, spis lite salt. ellers så hjelper det med en time hos akkupungtør eller fotsoneterapaut. Virker umiddelbart. Har sluppet unna vann i kroppen pga dette denne gangen. sist hadde jeg elefant føtter ansikt og fingre i de 3 siste mnd. å d var på vinteren!!
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 21. juli 2007 Jeg drikker innmari mye vann og farris i løpet av en dag.....og prøver og redusere salt-inntaket! Legger meg også nedpå et par ganger gjennom dagen med beina høyt.......men er det litt varmt så er det ikke noe som hjelper på meg i hvertfall!!!!!!! Det eneste som er deilig er å sitte med beina i kaldt vann........
Mirafoli Skrevet 21. juli 2007 #11 Skrevet 21. juli 2007 Hei igjenn:) Har hørt at farris kan gjøre at man samler vann. Men i det hele og store så gjelder det at ikke har høyt saltinnhold i kroppen, for da diffunderer vesken ut i vevet. Dermed må man da holde veskeinntaket høyere hvis man spiser noe som inneholder salt. Da vil vesken gå ut av kroppen istedet for å gå over i cellene i vevet.
fairy Skrevet 21. juli 2007 #12 Skrevet 21. juli 2007 Jeg har ekstremt med vann i kroppen. 3 i ødem (skalaen går som kjent fra 0-3), så det er skikkelig ille sliter med å gå og greier.. Men vanndrivende skal man ikke ta i svskapet uansett.
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 21. juli 2007 Er plagsomt når det begynner å gå utover ganglaget ja...........kan jo ikke bare sitte hele dagen heller........sukk!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #14 Skrevet 22. juli 2007 Unngå farris var rådet min jm gav meg, den inneholder en del salt, som binder vannet i kroppen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå