Butterfly_Flip Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Noen som har små barn som snakker? Og hva har dem prestert å si?
anonym-nå Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Eldste jenta vår på t og et halvt år. (måtte jo lime dette inn hehe) Jeg spør hvilken pysj hun vil ha på seg og da sier hun den med mamma (er tornerose det, hehe må vist ligne ekstremt på hun hehe, hun og askepott:) Så tar jeg den frem så sier hun: nææææ der er pappa!! Og smiler stort fornøyd haha kan dere gjette hvem det var? Jo det var selveste Snehvit, skal si pappan ble rød i ansiktet hehe søte jenta mi:)
Rusketuska Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Jeg har en masse gullkorn , spesielt fra min 8 åring ) Dette ble sagt for 2 år siden ( "klippet" fra min hjemmeside) : På skolen her har de begynt med noe nytt. Istedet for å lære bokstaver først, lærer de om alle former de kan se. Bueformer, rettlinjet former, vannrette, etc etc. Kjempesmart egentlig. For da er det mye lettere senere å lære seg hvordan f.eks en B kan se ut ( en vannrett linje med to bueformer). Kenneth lærte seg dette veldig fort, han kan alle former, og etter jul lærte han seg fort alle bokstaver. Så nå leser han som bare det... Men... ikke alltid lett å komme unna formene da ... ) Vi var på klassetur her en helg, og fisket og koste oss. Mann min fikk flere fisk, og vi gikk og lurte på om vi skulle grille dem, steke dem eller røke dem... Da kommer det fra Kenneth: " Jeg liker best stekt fisk i rettlinjet form..." )) hehe;))
Mille** Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Vi ler ganske mye av lille snupp på 22 mnd. En dag ved middagsbordet slapp hun en fjert, og så sier hun "fie bæsja!" Så tenker hun en liten stund og fortsetter med å si "iiiingen bæsj, baaare propp!" Hehe... Noen ganger hvis hun mister noe på gulvet så sier hun "åååå nei! Fie mista golle, gud fader!" )
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Fniiis... Gud fader??? Lurer på hvor hun har hørt det før.. He he..
Mille** Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Hehe....trodde ikke vi pleide å si det, men hun må jo ha hørt det fra noen. Jeg sier stort sett herregud, ikke gud fader! Hehe...
mammo25 Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 Jeg står på kjøkkenet og lager vaffelrøre med sønnen min (3 år på denne tiden) og han gjør mesteparten selv. Pappa`n kommer, tydelig stolt over gutten og spør..." skal du bli sånn kjøkkensjef når du blir stor?" da kommer det raskt tilbake..."nei. jeg skal bli dame!" Du kan tro mamma`n fikk seg en go` latter...
Mille** Skrevet 21. juli 2007 #8 Skrevet 21. juli 2007 Eldstetøtta har et gullkorn jeg aldri glemmer, heller ikke bestemoren. Å bare til opplysning, det ordet har hun ikke lært fra oss, det er bare tilfeldig at det ordet faktisk betyr noe på ordentlig!!! ;o) Bestemoren var på besøk, jentungen var 3 år, de er ute i hagen og bestemor spør "hva er det som lukter sånn?" Jentungen svare " det er naboene som knuller." Bestemor holdt på å ramle, så forskrekka ble hun. Naboene grillet, og jentungen trodde ordet for det var knulle. Jeg ble sååå flau, selv om det ikke var vår skyld at hun sa det. Huff.... ;o)
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 21. juli 2007 #9 Skrevet 21. juli 2007 Hahahahahahahahahahahahahaha, hva sa pappan da?
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 21. juli 2007 #11 Skrevet 21. juli 2007 Var på salg i sommer å kjøpte nytt undertøy. Noen dager senere hadde jeg på en av de nye bhene, og i matvare butikken drar guttungen toppen ned å sier : Mamma har ny puppegenser ( bh ) den er fin altså. Og en annen gang utbryter den lille kroppen i kø på butikken: Mamma dama der har store mugger. ( etter en dag sammen med onkel ) hihi Spes morro er det n¨r han står med gressklipperen og liksom starter den, står å trekker i en usynlig tråd Etter en stund sparker han borti den og sier, nå suser den og går den.
SnupsaTupsa Skrevet 21. juli 2007 #12 Skrevet 21. juli 2007 Nå lo både gubben og jeg så vi grein!!! Jeg hadde dødd! Blit så flau av sånt hihiii Snuppa her som nettopp ble 2 hadde dilla på å vaske seg for noen uker siden. Ikke så moro når hun overalt vi var løp og maste og ropte etter "kuk" (klut)... Nå har hun dilla på fisk (i akvarier) og maser etter "Fitt" hele tiden hihi Forrige dagen ville hun ikke legge seg, og sto opp pg kom ned igjen mange ganger. Til slutt håpet jeg å slippe å følge henne opp flere ganger, og sier at hun må gå opp på rommet og legge seg å sove i senga. "Gå på rom og sove senga" sier hun da... "hade" og "natta" og tusler avgårde, men jeg hører at hun stopper bak hjørnet og venter. Så sier jeg igjen at hun må gå opp og sove, nå litt strengere i stemmen. Så titter hun rundt hjørnet og ser veldig strengt på meg; "Nå HØRER du!!!" Knakk sammen i latter og prøvde å gjemme meg bak laptopen så hun ikke skulle le, men... he,he,he
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 21. juli 2007 #13 Skrevet 21. juli 2007 Dette er min søster som sa da(var da 3 år):)Hun er en skikkelig attpåklatt og jeg hadde henne med meg ofte før i bilen o.l. Hun satt på rommet sitt og tegnet stille og rolig for seg selv,da det plutselig kommer fra henne:Hælvete!!....Da hadde hun tegnet utenfor:)Og mamma bare ser på meg..Jeg hadde en tedens til å banne fælt før når jeg var ute og kjørte bil.. Og en annen gang vi satt i bilen,satt hun og pilte i nesa,da min far sier at hun ikke må gjøre sånn(Han syns alltid det var så ekkelt),da svarer hun bare at det er hennes gull og hun kan gjøre hva hun vil med det.Og putter fingeren i munnen:)
SnupsaTupsa Skrevet 21. juli 2007 #14 Skrevet 21. juli 2007 Også løper hun rundt og sier Nasty! og Jeeeezzzzeeeezzzz ...kan det være pappa'n tro?! ;O)
Butterfly_Flip Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #15 Skrevet 21. juli 2007 Mora til gubben har skrvet ned hans gullkorn. - Nå kom an farande i fullande fartane.. (vestlansk)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. juli 2007 #16 Skrevet 21. juli 2007 dette sa jeg når jeg var liten: jeg skal ha 3 seter i bilen min når jeg blir stor, en til kona mi en til mannen min og en til meg også skulle vi 4 barna dele en tist pose og alle velger etter tur. jeg var tydeligvis misfornøyd og sa "alle tenker bare på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg"
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 21. juli 2007 #17 Skrevet 21. juli 2007 Måtte bare kopiere ett jeg har lagt inn på¨Fra barnemunn 3-5 år: Jeg hadde kjøpt et sånt brunt saueskinn som babyen skal ha å ligge på når den blir født. Jeg fant det frem etter at sønnen min på 2 år og 9 mndr hadde lagt seg, og hang det over en stolrygg så det fikk luftet seg. Hang det slik for at katten vår, en mørk langhåret skogskatt, ikke skulle legge seg på det. Morgenen etter kom småen løpende inn i stuen. Han bråstoppet ved stolen der skinnet hang, stirret på skinnet og snudde seg til meg. Så forskrekket på meg og spurte: "Mamma? Hvor er pusen?" Jammen har han tiltro til sin kjære mor!!! :oD
Ett_øyelokk.... Skrevet 21. juli 2007 #18 Skrevet 21. juli 2007 Pappaen i huset skulle ut på noe som han pyntet seg litt for (husker ikke hva det var), men da kommer det fra mini "ha ha.. pappa har kledd seg ut som en mann" Måtte flire da gitt. Må sies at han går ofte i skjorte og fin klær, så skjønner ikke helt hvor hun har det fra. Og for noen år tilbake var eldste jenta så glad i juletrær. (hun var vel 2,5år) Og samtidig oppdaget hun at pappaen ikke har lik tiss som oss jenter og for å finne et navn på pappas "saker", sier hun "mamma har tiss og pappa har juletretiss" Haha.. ler godt av den enda..
RajaPia Skrevet 21. juli 2007 #21 Skrevet 21. juli 2007 Mest "pinlige" i det siste : Jeg hadde kjøpt ei pakke med bind.Snuppa spør :Mammas tusebeie ? (trusebleie) Nei sier jeg bare "Mamma vanlig beie" sier hun og nikker og er ferdig med det spørsmålet. ) Pappan gliste godt da. Kommet nye varianter i språket hennes i helga. Litt morsomt. Detta - dette er a pappa,mamma, pus osv henna- hvor er eks. pus hen a. 22 mnd og det er fasinerende å se utviklingen. ) Spurte henne forresten en gang hva hun hadde i munnen - "kattebæs" var svaret.... Stemte heldigvis ikke . )
anonym-nå Skrevet 22. juli 2007 #22 Skrevet 22. juli 2007 Vi var å handla i butikken, så kommer det en mann stakar som bommer på handlevogna å kræsjer i frukt disken. Så kommer det fra eldste jenta som a var litt over året kanskje: Hææegud!! Så ser hun på han me det morskeste uttrykket. Tenkte aldri på det ordet, men fra den dag var det siste gang vi sa det:(
Gjest vinterbrud Skrevet 22. juli 2007 #23 Skrevet 22. juli 2007 En dag jeg står og vasker opp på kjøkkenet,kommer nesten 4 år gamle Maria inn og sier til meg, "du gjør en god jobb."Gjett om mamma ble glad og rørt av den kommentaren. En gang vi leker med dukker,skal jeg prøve en av hennes votter,da sier hun,"når du får små hender,da passe mine votta".
Tommage♀♂ Skrevet 22. juli 2007 #24 Skrevet 22. juli 2007 Søsteren min hadde guttekompiser som barn, og da ble det ofte lekt "cowboy og indianer", "politi og tjuv" osv, hvor de 'stygge' ble skutt med pil eller kuler. En dag så hun et bilde av oldemor og spurte pappa hvem det var. Han forklarte og sa at hun var død. "Hvem var det som skjøt henne da pappa?" Spurte søsteren min da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå