Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..en gåstol som jeg lånte av ei venninne. Dessverre. Tror d er en 2005-modell. Hva hadde dere gjort? Gitt penger som erstatning, evt hvor mye?? El kjøpt en ny? Brukt el helt ny?? Dette er litt ekkelt syns jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kjøpt ny jeg! Og levert den til henne med mange beklagelser!

Skrevet

Fortell henne hva som har skjedd og si du erstatter den, men at du vil vite hva hun vil ha. Kanskje er ikke en gåstol hva hun trenger nå, men heller noe til større barn feks? Er jo bare å legge seg flat, men kanskje lurt å kjøpe noe hun vil ha istedefor?

Skrevet

Hvor mye koster en slik da? Vanskelig å vite helt hva jeg hadde gjort i samme situasjon, tror det hadde kommet helt an på hvem som eide stolen osv. Hadde selvfølgelig erstatta den (Har de bruk for den selv nå da? Har de barn som vil bruke den lenge fremover?), kanskje prøvd å sett om fikk tak i en brukt en kanskje?

Skrevet

Bare si du har ødelagt den, og si du vil erstatte den. Enten med penger eller kjøpe en ny.

Skrevet

De har bare en unge på 2,5 år, tror ikke de trenger den på en stund nei.. Syns d var litt trasig i og med at d var en julegave.. D er bestevenninna mi, og hun vet den er ødelagt, og at jeg sa jeg skulle kjøpe ny. Hun "heva ik et øyebryn..." Men er usikker, hvor masse skal jeg evt gi i erstatning? D stolen kosta da den blei kjøpt, el d en ny koster?? El kjøpe ny selv, brukt???

Skrevet

Er da bare å spørre din venninne det, hva hun vil??

Knis, kaster stein i glasshus jeg nå. Lånte selv en barnestol av ei venninne. Lat som jeg er lot jeg den stå ute hele sommeren, under tak på veranda, men allikevel ble den ødelagt.. Har ikke sagt noe, men den dagen de eventuelt trenger en slik stol, skal jeg straks kjøpe en ny!

Skrevet

Kan dere ikke bli enige om det da? Hun er sikkert ikke helt urimelig hun heller eller? Jeg for min del tror jeg hadde blitt litt irritert om noe jeg hadde lånt bort hadde blitt erstattet med dagens bruktverdi, da jeg kanskje aldri hadde fått kjøpt meg noe tilsvarende for den summen...., men kanskje venninna de er en annen oppfatning. Hadde jeg vært i dine sko tror jeg at jeg heller ville tapt de hundrelappene i differanse mellom bruktverdien og nyprisverdien, da blir garantert venninna de ikke missfornøyd og du kan sikkert få låne noe senere også, om du har behov for det.

Skrevet

Uff, skjønner deg godt. Ikkje enkelt når hun venninna di ikke svarte noe på det når du sa du ville kjøpe ny da. Skulle tro hun ikke ville du skulle bruke pengene på ny siden ungen hennes sannsynligvis ikke trenger den nå lenger?! Men kanskje hun planlegger en ny baby snart? Jeg tror jeg ville ha snakka med henne en gang til og spurt om det virkelig er gåstol hun vil ha. Kanskje du kan hende du kan kjøpe noe annet, nytt, men som er noe rimeligere enn en ny gåstol ville ha vært. Da burde etter min mening bli vinn-vinn for begge parter.

Skrevet

saken er den at jeg sa jeg skulle kjøpe ny med en gang den gikk i stykker. Ho sa ingenting på d.. Men i ettertid, da vet du, har jeg lurt på hva som er "normalt" i en slik situasjon! Ny kontra brukt eller penger...

Skrevet

Hvis det er bestevenninna di som du sier, burde det jo ikke være noe problem å bare spørre henne om hun vil ha penger eller ny stol? Ingen av mine venninner ville reagert om det hadde skjedd.. De hadde sikkert satt mere pris på en liten slant enn en stol de kanskje aldri får bruk for..

Skrevet

Det eneste jeg synes må være ekkelt er om du prøver å forhandle ned erstatningen. Dette er ikke tiden å spare på kronene. Kjøp ny eller gi noe av tilsvarende verdi. Evt penger i en konvolutt og et kort der du baklager at gåstolen ble ødelagt. Vær litt generøs, det får du igjen for i det lange løp.

Skrevet

Er det så vanskelig???

Spør om hun vil ha en ny gåstol, eller penger. Hvis hun vil ha penger, spør hvor mye, hvis hun vil ha en ny gåstol, kjøp en tilsvarende.

Skrevet

HI her: jeg hadde ikke helt visst hva jeg selv skulle svart hvis jeg hadde fått spm om jeg ville ha penger el ny stol, tror jeg. MEn , nå har jeg spurt henne på mld, så da får vi se hva hun svarer. Dette er ikke en ubehgelig situasjon i den forstand, men får bare litt dårlig samvittighet, og vil at rett skal være rett. Hører om så mye rart om lånte, ødelagte eller forsvunne ting!! Men nå har jeg fått mange meninger, så takker for alle svar. :)

Skrevet

Jeg har ikke sagt d er så vanskelig, ville bare høre endel syn her. Er d så rart da?? En tilsvarende stol tror jeg ikke de selger lenger, og kanskje svarer hun at hun vil ha 1500 kr, for d kosta stolen ny dengang, haha.. Anyways, har spurt, venter på svar fra henne , ferdig med d.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...