Gå til innhold

Nøstebarne v.s sparkjøp tom og trine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kjøpt ull undertøy til babyen som kommer i okt på sparkjøp var vel 99 kr pr body. ser at på nøstebarna koster dei nesten det dobble er det virkelig vert det?? er dei så mykje betre på nøstebarna. dere som har kanskje har handla på nøstebarna kunne kanskje svart på dette vurdere å kjøpe nokon andre ting der i ull men syns det er så voldsomt dyrt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i at Nøstebarn er dyrt. Min erfaring med ullundertøy er at du får den kvaliteten du betaler for. Det spiller ikke så stor rolle når babyen er så liten at den uansett vokser ut av ullundertøyet etter en måned eller to. Men på toåringen min nytter det ikke med billig ullundertøy. Det sltes i stykker i bruk og i vaskemaskin etter kun kort tid.

Til ettåringer og større anbefaler jeg ullundertøyet til Fru Lyng. Etter å ha prøvd det meste, er dette det eneste jeg opplever at holder seg i bruk og vask. Jeg kjøper nå neste vinters ullundertøy på salg i januar/februar, sånn at jeg slipper unna med å betale halv pris.

Skrevet

Jeg har kjøpt det meste av ullundertøyet til jenta mi på tre år gjennom Sparkjøp og er kjempefornøyd. Hun er nå tre år og bruker kun Tom & Trine undertøy hele vinteren. Vi hadde tre sett ( langermet topp og longs uten fot) som var i vask hele vinteren og de er like hele og er ikke blitt slitt. Vasket de stort sett på ullprogram, men av og til på vanlig 40 graders dersom noe spesielt var sølt.

Har prøvd dyrere ullundertøy også, f.eks Joha, og disse ble det hull i langs sømmene etter noen vask på ullprogram. Min erfaring er at pris og kvalitet absolutt ikke henger sammen bestandig. Janus er også bra, samme kvalitet som Tom & Trine.

Skrevet

Både jeg og venninnnene mine er kjempefornøyde med Tom og Trine fra Sparkjøp. Selv bruker jeg Janus og Iris, som og holder seg bra vask etter vask. Kjører de i maskinen på ullprogram.

Skrevet

Nøstebarn sine klær er ubehandlet og dermed også bedre for ømfintlig hud osv. Du kan jo lese det de skriver selv på sine nettsider om hvorfor ubehandlet ull er bedre. Jeg var helt frelst på det en stund, helt til jeg erfarte at de jo ikke tåler vaskemaskin. Jeg har en bra vaskemaskin med gode ullprogram, men nøstebarn sine klær krymper uansett. Så jeg tok en avgjørelse på at håndvask vil jeg ikke prioritere å ta meg tid til, så jeg gikk over til andre merker.

Tom og Trine er fint, men noen av størrelsene er veldig trange i halsen. Hvertfall på guttungen min var det der de ble for små først.

Janus anbefales på det sterkeste. Janusbodyer med høy hals (de har tre forskjellige halser) er supermyke og kan brukes over lang lang tid (mens du kanskje måtte bruke to forskjellige størrelser i tom og trine). Jeg har slitt hull i noen ved knappene i skrittet, men kan du bruke en nål og tråd er det ikke noe problem.

Skrevet

Jo, også må jeg ikke glemme krokofanten. Det er kjempefine klær!!! Utrolig myke og slitesterke ullklær. www.krokofanten.no. Jeg bør vel snart handle inn der for barnehagehøsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...