Gå til innhold

forsinket mensen nok en gang, hvorfor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå prøvd i over et år å bli gravid med nr 2.Da jeg hadde kobberspiral, kom mensen nesten på timen til samme tid hver gang. Når jeg tok den ut og i alle fall det siste halve året har mensen vært 2-3 uker forsinket hver gang. Jeg blir gal, Prøver jo å ikke tenke på det,men ikke så lett. Føler ikke at jeg er gravid,men mensen kommer jo ikke. Har ikke tatt noen test denne gangen, men er 3 uke over tida i dag, men jeg orker ikke å bli skuffa nok en gang.

Klarer jeg virkelig v hjelp av psyken min å utsette mensen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så kjedelig å vente! min syklus har også tulla litt etter en periode med mye stress på jobb. Nå holder den på å normalisere seg, men denne månende er i allefall EL forsinka en uke. Rare greier.. Og jeg vet ikke om tankekrafta er så sterk, men det kan jo godt være. Det kan jo også være du ER gravid, selv om du ikke føler deg det?? Skal krysse fingrene for det!

Skrevet

Kansje syklusen din har forandret seg? at den har blitt 2-3 uker lengre? Jeg hadde stabil syklus på 25 dager før.. plutselig kom den ikke før nesten 2 uker senere...Slik var den noen mnd før den stabiliserte seg på 32 dager.. Men er jo ikke sikkert det er slik i ditt tilfelle

Skrevet

Ja, psyken din kan klare å utsette mensen!

Når man er prøver, går man konstant og tenker på at man vil bli gravid, man stresser med tester osv og håper og håper. Dette gjør at mensen ikke kommer. Eneste løsning, er å bare kutte ut all fokus på det å bli gravid. Ikke tenk noe mer på det, lev som normalt. Ikke sjekk el eller ha fokus på at "å, i dag MÅ vi ha sex, for nå har jeg el!". VET det ikke er lett, men det har hjulpet MANGE...

Jeg opplevde akkurat det samme som deg. Tanta kom alltid 2-3 uker over tida! På den tiden var jeg veldig fokusert på det å sjekke el, gikk hele tiden og tenkte på at jeg håpet det skulle klaffe den mnd.

Nå har jeg klart å legge det fra meg, og mensen kommer igjen som normalt, så og si på dagen. Nå har jeg gått over til tanken at jeg blir gravid når jeg blir gravid. Ikke noe jeg får gjort med det.

Jeg ble helt tullerusk av å gå og tenke på det hele tiden!

Håper du klarer dette, så skal du se at tanta kommer som normalt igjen etter hvert.

Masse lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...