mamma til tre søte små:o) Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Det er ikke sånne vanlige blomsterfluer, de er litt tykkere og rød brune, skikkelig ekle. Noen som vet hvorfor de har kommet og hvordan jeg blir kvitt dem.
Tommage♀♂ Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Er det sånne bananfluegreier? De liker seg i matavfall, pass på å kvitte deg med det, bruk radar og vask ned kjøkkenet etterpå. Om det er på kjøkkenet de er da..?
Expat Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Frukt/bananfluer er no dritt Jeg eksperimenterer med feller (eddik/øl/oppvasksåpe/vann) og det skal hjelpe med å ha basilikumplanter på kjøkkenet. De bor i bosset, eller i frukt du har fremme (ha alt i kjøleskapet).
endaengang Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 åja...jeg hater de derre röde, ekle småfluene.. De kommer på denne tiden....er overalt. Fölger vel med frukten, antar jeg. Å bli kvitt dem er nesten håplöst. Jeg pleier å sette et fat eller noe med vann, epleeddik (vet ikke helt hva det heter på norsk? Heter eplecidervinäger eller noe her i Sweden) og en dråpe zalo på kjökkenbenken. De drar seg dit og drukner så fint! ;-)
mamma til tre søte små:o) Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2007 Ok takk for tips skal teste det ut med en gang. Har en haug med bananer og noe andre frukter på kjøkkenbenken skal legge det i kjøleskapet med en gang:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå