HØNAogEGGET *har født* Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Når begynte mini å sove hele natta igjennom? Og hvis de ikke slutter selv, når kan man begynne å venne dem av med nattmaten? Mini her er 6 mnd, og har økt fra ett nattmåltid til to siste mnd... Hadde håpet det skulle gå andre veien jeg... Nettopp begynt med grøt.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Han slutta sjøl når han va 8 mnd :-) Jeg stressa ikke med det, tok det som det kom :-p
En liten mamma Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Hedda sluttet med nattmat da ho var 6 uker -men nå har ho jammen begynt igjen, 5 måneder gammel! Som regel vil ho ha mat 1 gang pr natt, men det hender at ho våkner 2 ganger! Har hørt at en kan vende av med nattmat fra 6 mnd alder, men tror ikke vi kommer til å stresse med det...
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2007 Når han vil ha mer og mer mat på natta, kan det være tegn på at han får for lite om dagen da?? huff, er litt grønn på dette med babyer og mat...
En liten mamma Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Tror egentlig det er fordi de vokser og trenger med mat... Vet ikke, er bare det jeg har tenkt med Hedda iallefall. Hedda har bare fått mm til nå, men vi har akkurat begynt å introdusere grøt denne uka. Håper at det skal hjelpe etterhvert. Ellers har jeg et par kvelder gitt henne ei flaske med mme i tillegg til puppen, ho har da drukket ca 100 ml. Tar det som et tegn på at jeg kanskje ikke hadde så mye melk som ho trengte de kveldene. Og så har ho sovet bedre om natta også etter at ho har fått tillegg. Jeg vet jammen ikke jeg heller, bare prøver meg litt frem!
Simselimsen Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 Jenta mi får fortsatt nattmat 1-2 ganger om natta, hun er 10mnd gammel.
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 21. juli 2007 #8 Skrevet 21. juli 2007 Våkner ofte om natten i forbindelse med tenner, vil amme oftere da som regel, det lindrer. Min frøken på snart 9mnd. ammer fortsatt to ganger på natten, er bare slik rutinene har blitt. Om vi pøser på med litt ekstra mat på dagen så kanskje hun sover uten nattmat, men det fungerer fint for oss. Storesøster var flaskebarn og sov natten igjennom når hun var 6mnd. Amming er jo koz og, for lilllefrøken i alle fall, trygt og godt å ligge inntil mamma Tror de "vokser" det av seg etterhvert, hører liksom ikke om så mange 2åringer som får nattmat
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. juli 2007 Skjønner det bare er å stålsette seg her... Er SÅ klar for å få sove hele natten nå, men det ser ut som det er vanlig å få nattmat mye lengre...
lifa og Eline Skrevet 21. juli 2007 #10 Skrevet 21. juli 2007 10 mnd. ble puppen kuttet ut, da virket det som det kun var vanen som gjorde at hun våknet og ikke behov for mat. Begynte med grøt 5 mnd. og når hu var 7 var vi allerede oppe i 4 måltider fast føde på dagen. Men helt til hun ble 8,5-9 mnd. var det mat med 2 timers mellomrom i våketiden hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå