Kaffelatte Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 I natt våknet jeg etter bare en halvtimes slumring av sterke magesmerter. De varte ett minutt eller så før de dabbet av og deretter kom tilbake. Magen var steinhard hele tiden. Jeg gikk i dusjen, og tenkte at kanskje er det fødsel på gang, selv om det enda er 4 uker til termin. Det varme vannet mot korsryggen hjalp, så jeg fylte en varmeflaske og brukte denne når jeg var ferdig og dusje. Til tross for at jeg hadde vært på do og bæsjet tidligere på dagen (har ganske løs og mye avføring for tida) så måtte jeg i natt også, og da forsvant smertene så jeg fikk sove. Idag har jeg hatt mye menssmerter som vanlig (har hatt det noen uker nå), men ikke noe som det i natt. Men nå kjenner jeg antydning til disse smertene jeg fikk i natt, og jeg lurer veldig på om det er andre som har erfart dette på slutten av svangerskapet? Nærmer det seg kanskje? Forstoppet er jeg ihvertfall ikke, som sagt er jeg på do flere ganger om dagen for tida og har ingen problemer med å få ut det jeg skal. *sorry detaljer* Kjenner at jeg orker ikke enda en natt med så sterke magesmerter (de kjentes skikkelig godt i korsryggen) hvis det likevel ikke skjer noe. Jeg er alene med 1,5-åringen vår de neste 16 dagene nemlig. Erfaringer med dette noen? Jeg har altså sykehusbagen klar i tilfelle, og jeg har også lagt frem klær til jentungen i tilfelle jeg må ringe noen. *fnis*
Snappie Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Det høres ut som modningsrier, at kroppen gjør seg klar til fødsel, selv om du likevel går helt til termin.
Kaffelatte Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2007 Kan legge til at da jeg våknet med dette, så var jeg skikkelig kvalm, jeg antar det var fordi det var så vondt.
Kaffelatte Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2007 Det kan det kanskje være. Særlig siden varmt vann i korsryggen hjalp så godt. Er det noen som har opplevd dette?
amy77 Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Hadde akkurat de samme smertene i natt selv.. Skikkelige stikkesmerter (akkurat som en kniv ble stukket inn i mage og rygg). Mine smerter kom ikke regelmessig, og varte bare i opptill 5-6 sekunder.. så jeg tok også dette som om at det er modningsrier, men må si at det var såpass vondt at jeg begynte å tenke på smertene vi skal gjennom til fødselen.. uff! Lykke til alle sammen!
Bolla Pinnsvin Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Jeg har også hatt ett par sånne netter den siste uken..."takene" varer ca 1 minutt og samtidig som det gjør vondt så presser hodet til babyen nedover og jeg får sterke ilende smerter i underlivet,langt inne liksom..Livmorhalsen vil jeg tro. Men etter noen timer gir det seg.Har to uker til termin.Er nok en form for modning ja.
Kaffelatte Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. juli 2007 Så godt å høre at det er flere som har erfart noe liknende ihvertfall. Jeg lurte en stund veldig på om jeg måtte dra opp til føden, men jeg gikk i dusjen og så det an og det gikk jo over. Men det fikk meg også til å tenke på smertene vi skal igjennom når fødselen virkelig starter. Bare håper min kjære er hjemme igjen innen da. Skulle det starte før kommer hun på første fly, men likevel...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 Hei Sånn har jeg det også, selv om det fortsatt er litt under 1 mnd. igjen til termin. Vet ikke hva det er, men regner med kroppen min gjør seg klar til å føde.
Vi fikk en Jente! Skrevet 23. juli 2007 #9 Skrevet 23. juli 2007 Jeg hadde det slik forrige natt til søndag og bestemte meg for å ringe til jordmor. Hun tok meg inn på legevakten og oppdaget at jeg hadde begynt å få åpning! I uke 34! Ble sendt på føden hvor de testet alt mulig rart....vet ikke hva...er første gangen min. Men ut på morgenkvisten ga det hele seg og jeg ble sendt hjem. Har ikke harr så vondt siden men jeg og min mann oppdaget at magen sank ned litt så har sikkert vært modning som foregikk. Eneste logiske jeg kommer fram til ihvertfall.
Krysia Skrevet 23. juli 2007 #10 Skrevet 23. juli 2007 Kjenner meg til en viss grad igjen; får veldig, veldig vondt når magen er full.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #11 Skrevet 23. juli 2007 Er du lesbisk mamma eller skriver du bare feil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå