Gå til innhold

au au....hva gjør jeg med UVI ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å merke at jeg hadde fått uvi i går, men var ikke kjempe ille. Fikk tips om tranebær kapsl. her i går. Begynte på de i går og har drukket masse. Men nå er det sååååååå vondt. Det presser i blæra hele tiden og føles ut som jeg må tisse konstant. Det svir også.

Gutten er i seng, så får ikke kjørt ned til Legevakta heller.

Skal det bli verre før det blir bedre med tranebær eller ?

What to do ???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok du må ha antibiotika....

Skrevet

Åååååååååå......Orker ikke å sitte på Legevakten i morgen. Har jo "bare" uvi og må sikkert sitte der å vente i flere timer. Veldig kjekt med en ettåring : (

Noen andre som vet om det tar lang tid før tranebær begynner å funke ?

Skrevet

På meg så er tranebær bare forebyggende og hjelper nada når det først bryter ut. Da er det kun antibiotika som hjelper. Gått for lenge to ganger, noe som har resultert i nyrebekkenbetennelse, og DET er fælt det!!

Hadde nok tatt meg den turen til legevakta ja!

God bedring!

Skrevet

Får vel gjøre det. Men får ikke gjort det før i morgen og nå er det så j..... vondt. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke dro dit i dag i stedet for å tro at tranebær hjelper. Hjalp ikke forrige gang jeg hadde det heller. Så funker nok bare forebyggende på meg også.

Skrevet

Tranebær er nok mest forebyggende, ja. Ser nok ut til at du må en tur til legen.

Skrevet

Drikk masse appelsinjuice.... c-vitaminer er med og tar knekken på UVI, og stor mengde væske er med og "skyller ut" bakteriene...

Skrevet

Æsj.... så dumt....

Du får nok ta deg en tur på legevakten så snart du får anledning. Det var kanskje deg jeg tipset om tranebærkapsler i går da...?.. hmm...

På meg hjelper de ved "milde" uvi. Jeg kjenner så godt når det begynner og dersom jeg kommer kjapt i gang med å ta dem, så klarer jeg meg uten antibiotika... Er ikke veldig glad i det så er fornøyd når jeg kan slippe.

Du kan jo frem til du kan komme deg til legevakten kanskje ta litt større dose med tranbær.... Jeg pleier alltid å doble den dosen som står på boksen de par første dagene..... men... det pleier ikke å bli værre før det blir bedre på meg i alle fall. Har kanksje allerede gått for lang for deg....

Lykke til...og kom deg i alle fall til lege FØR det går videre til å bli nyrebekkenbet.... DET er vondt (!!) det... ;o)

Skrevet

Eneste jeg har i hus er barnejuice med pære og appelsin, men det funker vel like godt det også.

Søren at sambo er bortreist akkurat denne helga : (

Skrevet

Kan jeg ta større dose ?

Står at jeg skal ta 2 tabl. 3 ganger daglig. Og at anbefalt dose ikke bør overskrides.

Vi har dessuten begynt prøvingen på nr. 2 denne mnd. Vet ikke om jeg kan ta for mye av det om jeg skulle være gravid ?

Skrevet

Nei... da hadde jeg nok droppet å "eksprimentere" med medisiner ja... :o)

Jeg er så vandt med dette (får utrolig lett uvi) så jeg kjenner mine egne begrensinger på akkurat dette. Jeg tar ofte dobbel dose et par dager, men det må du IKKE gjøre i tilfelle du allerede er gravid...

Ring legevakten så fort du får anledning og få deg heller en antibiotikakur da ja....

Go' bedring...... (æsj... jeg vet hvor plagsomt det der er...auau)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...