Gjest Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 hei,æ e 4+2 idag,men ikveld fikk æ en litn blødning. d kjæm itj nå my nei,bare når æ tørke mæ.... å æ har itj nå vondt,men e så redd læl for at æ ska mist igjen:( håpe d e nån som har opplevd d samme å itj mista:)
Skuddårsmamma=) Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Hei! Er det friskt og rødt blod eller brunt? Uansett så er det veldig lite, som jeg har forstått det på deg. Mange er plaget med blødninger tidlig i svangerskapet uten at noe er galt. Rundt livmortappen er det nå mange små og skjøre blodårer, som lett sprekker og forårsaker en liten blødning. Dette er helt normalt! Håper og tror dette også gjelder deg!
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 hei mammasnart,d e blanding mellom rødt å brunt...d kjæm itj nå når æ tisse bare når æ tørke mæ! så d e helt vanli å ha en blødning tili i svangerskapet? har aldri hadd d før sjø,så bi jo litt skeptisk da vettu:) men tusn takk for at du villa svar mæ,vart litt roliar no:)
Skuddårsmamma=) Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Veldig mange har blødninger tidlig i svangerskapet uten at noe er galt med fosteret. Jeg har selv hatt brunlig utflod i snart 2 uker. Var inne til en UL (av flere årsaker) og fikk se et friskt og voksende foster. I følge legene er det helt normalt med slik brun utflod og småblødninger i den første tiden. Grunnen er som jeg har beskrevet tidligere. Tror du kan ta det med ro, men dersom det kommer mye friskt blod, det ikke avtar eller du får smerter i magen, ville jeg tatt kontakt med lege! Lykke til! Alt er nok i orden! =)
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 tusn takk:) men hvis æ tar kontakt me legen å han vil send mæ på ul,sjer dæm om æ e gravid da eller? bi sikkert innvendi ul da,d e jo itj nå foster der enno men dæm sjer sikkert en fostersekk el nå? håpe alt e i ordn ja:)
Mannemor Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 Hei :-) Jeg har tre flotte barn. Det første svangerskapet blødde jeg ingenting. Det 2. blødde jeg litt nesten hver dag t.o.m uke 12. Det 3.svangerskapet blødde jeg jevnligt gjennom hele graviditeten. Ingen som fant ut hvorfor jeg blødde.
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #8 Skrevet 21. juli 2007 hei mannemor:) d va rart at dæm itj fant ut av d da,men d e sikkert sånn nån ganga! æ blør no brunt,d kjæm veldi lite. ingenting når æ tisse,bare når æ tørke mæ hehe! så håpe at d her går fint:)
Skuddårsmamma=) Skrevet 21. juli 2007 #9 Skrevet 21. juli 2007 Ser ikke så mye på UL så tidlig, men ser at du er gravid ja. Men vanskelig å si noe om en evt ma, siden man ikke kan se om hjertet slår enda. Man må da evt ta en oppfølgningsUL etter noen dager igjen for å se om fosteret vokser og utvikler seg. Nå er det bare 1-2% som opplever ma, så det er nok ikke så mye å frykte. Og ved en sa blør man gjerne friskt blod, som øker i mengde og ofte med smerter. Dersom du blir sendt på UL, er det en innvendig UL ja. Glemte å skrive det i sted, men jeg blødde også friskt blod en gang. Men det ble med denne gangen. Se det litt an, og ta evt kontakt med lege! Krysser fingrene for spiren din!
Mannemor Skrevet 21. juli 2007 #10 Skrevet 21. juli 2007 Hei igjen :-) Det går nok bra skal du se. I mitt 2.svangerskap kom det kun litt blod når jeg tørket meg. Ingenting ellers Lykke til :-)
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #11 Skrevet 22. juli 2007 hei igjen,idag blør æ litt mer. d kjæm når æ tisse,å på papiret. d e mørkerødt d som kjæm,tru æ ska kontakt legen i mårra å få en undersøkelse.. bi så redd!
Skuddårsmamma=) Skrevet 22. juli 2007 #12 Skrevet 22. juli 2007 Hei igjen! Huff, ikke godt å være redd og bekymret. Har vært det selv, og vet det ikke er noe å trakte etter. Ta kontakt med legen i morgen du, så slipper du å gå og bekymre deg. Alt er nok i orden, men det eneste som kan bevise det er en undersøkelse/UL. Krysser fingrene for deg og spiren din i mellomtiden! =)
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #13 Skrevet 22. juli 2007 tusn takk mammasnart,men kan d vises på ul så tili da? æ e 4+3 idag,tenkt å ta en grav.test igjen i mårra bare for å sjå. d e itj nå arti å gå sånn nei,mista matlysta å nestn hoff.. jaja,får håp at spira sitt der:)
Skuddårsmamma=) Skrevet 22. juli 2007 #14 Skrevet 22. juli 2007 Ikke for å bekymre deg, men en grav test vil uansett slå positivt ut. Dersom du har hatt en ma/sa vil den være positiv en god stund etterpå. Men på en annen siden, kanskje klarer du å slappe bedre av ved å se den positive testen! På en innvendig UL vil man se at du er gravid, og jeg tror man vil se anlegg til et foster på denne tiden. Man ser jo ikke om utviklingen har stoppet opp. Men regner med de vil ta blodprøve av deg i tillegg. Ved å måle hcg i blodet, med noen dagers mellomrom kan man se om det stiger som normalt ved graviditet eller synker (tegn på at noe er galt med utviklingen til fosteret). Kan hende du ikke får et klart svar med en gang, men prøv å tenk positivt i melomtiden! Som sakt - det er veldig vanlig med blødninger tidlig i svangerskapet, og stort sett er alt som det skal! Lykke til! Tenker på deg..
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #15 Skrevet 22. juli 2007 tusn takk for beroligende svar:) vart my rolier no ja,ska tenk positivt no så ska æ kontakt legen i mårra:) igjen tusn takk for et fint svar:) klæm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå