Gå til innhold

positiv el-test i dag, er jeg forsent ute da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk positiv el på cb digital test nå kl 17. Er egget allerede sluppet ut da og er jeg da forsent ute til kunne bli gravid denne runden? Eller sleppes egget ut nå i natt? Hvor lenge kan en slik el test være positiv? Er på min 1. pp nå.

Er på dag 32 nå og regnet med at jeg hadde mensensmerter, ventet mensen nå den 20, men har ikke kommet. Har veldig usikker syklus, så det kan godt stemme at jeg har veldig lang syklus. Tenket jeg kunne jo prøve med el test i tilfelle, og den var positiv. Får bare håpe jeg ikke er forsent ute da. Fint om noen kan svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er sikker på at du ikke er gravid da, el tester kan bli positive ved graviditet også;o)

ellers om eggløsningstester kopiert fra pernile.info;o)(veldig bra side!!!)

Hva forteller en eggløsningstest?

Kvinnekroppen produserer noe som kalles luteiniserende hormon (LH). Det er tilstede i urinen nesten hele tiden, men øker dramatisk rundt 12-36 timer før eggløsningen. En eggløsningstest påviser LH i urinen og gir et positivt resultat når den lokaliserer denne dramatiske stigningen i LH-nivået. Når man prøver å bli gravid kan eggløsningstester være til stor hjelp, siden de lar en vite at egget sannsynligvis er mer eller mindre ferdig modnet, og at tiden er inne for å forføre sin bedre halvdel. Eggløsningstester kan også være kjekt å kombinere med temping, sekretsjekking og/eller tappetafsing, slik at man får flest mulig "bevis" på eggløsningen. Det er imidlertid viktig å være obs på at en positiv eggløsningstest IKKE garanterer at du vil få eggløsning.

lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...