1jente+1spire Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 skal på fest i dag... Hvor lenge må det gå fra jeg slutter å drikke til jeg gir jenta mi pupp igjenn??
marwi Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 kommer vel ann på hvor mye du drikker... Jeg har amma etter ett glass vin, det gikk helt greit. (Da var jenta mi rundt halvåret) Men rødvin kan den lille få vondt i magen av- min reagerte på det ihvertfall. Men om du drikker en halv flaske vin f.eks ville jeg venta til i tidlig i morgen tidlig, enda mer vin- til utpå formiddagen. Men jeg vet ikke hvordan man regner ut det altså.,. Jeg har stort sett tatt det på "feelingen"
ennaH Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Melka holder eksakt samme promille som deg. Så når promillen er ute av ditt blod, er den også ute av melka.
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 At promillen går ut av melka er ikke riktig i følge helsesøster, hun sier at man skal pumpe ut melka som ble produsert mens man drakk.
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Siden dateren din er ganske liten enda er det viktig å være forsiktig. Det kommer jo selvfølgelig ann på mengden du drikker, men vist du drikker deg full vil jeg si at etter 10 timer etter siste drinken kan det være rimelig sikkert. Kan være lurt å pumpe en god del melk ut nå på forhånd så barnevakten har rikelig å gi av. Barn kan også bli dårlig i magen av tingene som er i drinkene/rusbrusen så bedre å vente noen timer for lenge. God tur ut:)
akasie timotei Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Når man er gravid deler man samme blodstrøm som fosteret. Det vil si at hvis du drikker alkohol får fosteret samme promille som du. Når du ammer har melken den samme promille som din blodgjennomstrømmning med andre ord, dersom du er er så full at du er i ferd med å dø, vil melken ha en promille som er likt med blodet. 4 promille i blodet er dødlig, 4 promille i melken er godt under promillen i kefir. Med andre ord kan du i prinsippet drikke 2 liter vodka, og melken er fortsatt ikke farlig, men du selv vil sannsynligvis dø. EN HELT ANNEN SAK ER AT MAN VIL VÆRE TIL FARE FOR BARNET LENGE FØR MAN HAR DRUKKET 2 LITER VODKA!!!! Dette er ordrett gjenfortalt fra vår gode legevenns uttalelse.
ennaH Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 Dersom helsesøstera di sier dette, aner hun ikke hva hun snakker om. Be henne lese seg opp på temaet.
SuperGlad Skrevet 21. juli 2007 #8 Skrevet 21. juli 2007 har selv ammet jenta mi etter en Baileys. Jeg måtte siden hun var krakilsk, nektet å ta flaske, så sambo måtte kjøre ned med henne til sentrum der jeg var på julebord. De få gangene jeg faktisk drakk da hun ble ammet (turte ikke siden hun var så ustabil på flaske) så ventet jeg til morgenen, å da hadde jeg heller ikke drukket så alt for mye. Det med at melka skal pumpes ut er tull. ja det er greit å pumpe så man ikke får spreng, men det minsker ikke promillen i melka.
kaur *har født!* Skrevet 21. juli 2007 #9 Skrevet 21. juli 2007 Det vel uansett smart å pumpe seg, slik at ikke produksjonen går ned...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå