Gå til innhold

I seng for kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når har dere begynt å legge babyen i 19-20 tida?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa her har styrt sengetiden sin selv. Begynte i 23-24-tiden. Nå er hun trøtt i 20-tiden. Er 3,5 mnd.

Men det er forskjellig fra barn til bar. Det beste er å følge DITT barn.

Skrevet

Hmm.. han var vel ca 3 mnd når vi begynte å legge han kl 19. Han styrte det faktisk selv, med at han ble så trøtt da. Og i stedet for å la han sove et par timer i stua, så være våken, og så legge han igjen senere, la vi han rett i seng med én gang. Og da sov han lenge.

Jeg er ikke helt enig med hun over. Som hs sa til oss: Det er greit å ha litt voksentid på kvelden også. Derfor kan man prøve å flytte sovetida en halvtime om gangen, sånn at man får lagt de i 19-20-tida til slutt, og da har noen timer for seg selv også.

Skrevet

Er forsåvidt det jeg mener også, bare litt dumt skrevet. Men legge babyen når han/hun er trøtt tror jeg på, og ikke nødvendigvis til et fast kl.slett. Det jeg mener med å følge sitt barn. Sånn som du sier, la dere han i senga når han var trøtt i 19-20 tiden i stedet for å la han sove et par timer i stua.

Lykke til!

Skrevet

Vi begynte å legge ham i 18-19 tiden på kvelden når han var ca 2 mnd, for da var han alltid stuptrøtt. Funker bra, nå er han 3 1/2 mnd.

Skrevet

Joda, men jeg mener at hvis man pleier å legge ungen kl 23, kan man prøve å flytte det til 2230, og se om det går. Og så gradvis flytte det en halvtime og en halvtime, til man har nådd 19-20-tida.

Skrevet

Vi begynte først å legge snuppa i 19 tida for et par uker siden, da hun var akkurat 5mndr. Jeg var ganske så lei av å puppe henne i seng, så vi har vært konsekvente med å legge henne våken i senga rundtl 18:30-19-tiden de siste to ukene. Og hun sovner godt etter 10-20 minutter :)

Skulle ha begynt med dette litt før kanskje...hehe...

Skrevet

jenta vår på 3 1/2 mnd legger seg ca 2000. Hun har gradvis flyttet dette selv fra 2230. før så hadde hun en dupp i 18-19 tia, men nå har vi kutta den og legger henne istedet i 20 tia. går fint det.

Skrevet

Min la seg kl åtte når hun var 3.5mnd, det gjør hun fremdeles, nå er hun 10mdr. Regner med at når jeg begynner i jobb og vi må opp tidlig om morningen, at vi da kan få henne ned i sju.. Vi står opp kl halv åtte nå. Helt perfekt for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...