Gå til innhold

Regner jeg feil?!! uker og mnd på vei??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ernå 26 ukerpå vei.. trodde jeg da var litt over6 mnd på vei ?.. er ikke det riktig??.. så har jeg da 2 og en halv mnd igjen??.. men det stemmer jo ikke medterminen min.. har 103 dager igjen til 1 nov .. og det er jo mye mer enn 2,5 mnd??.. kan noen hjelpe meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er 6 mnd på vei nå! :) Det betyr at du har 3 mnd igjen! :) Man må tenke antall uker man er i minus 2 uker for å¨finne hvor mange mnd man er på vei! :)

Skrevet

åh søren. jeg som trodde jeg hadde kommet såå langt ;).. jaja..

Skrevet

Hehe... ;) Vet hva du tenker! ;) Man sier ofte det at man er 6 mnd på vei når man er 24 uker på vei, men det er egentlig "bare" 5.5 mnd! ;)

Selv er jeg 8.5 uke på vei, og jeg synes også det høres så forferdelig mye bedre ut å si 2 mnd på vei istedet for 1.5 mnd! ;)

Men hvis du reger etter så stemmer det vettu! ;)

Skrevet

Man bruker si at man er i 6. mnd:) 14 uker til termin din:)

Skrevet

men står jo at termin din er 7. november, og det er min og, og jeg har 16 uker igjen, altså 24 uker. *forvirra?*

Skrevet

ja, nå skjønner søren ikke jeg heller? altså.. jeg har termin 8 november, og jeg er jo 24+3 i dag! da er jeg jo seks måneder og tre dager gravid!! og det er ca tre måneder igjen.. stemmer ikke det?

Skrevet

Du er i din 6. mnd nå:) 1. august er du 6 mnd på vei for da er det 3 mnd igjen til 1. november:)

Skrevet

liksom.. en måned har fire uker, fire ganger seks er 24... 24 uker er jo seks fulle måneder?!

Skrevet

1 mnd har 4 uker og 3 dager.......

:o)

Skrevet

en mnd er lengre enn fire uker:) bare februar som er kun 4 uker:) De andre mnd har 30 og 31 dager. Men om du regner 4 uker som en mnd har svangerskapet 10 mnd. Et svangerskap blir vel regnet som 280 dager (nå som de har kuttet de to dagene som man regnet med i følge en annen her på bim), som er 40 uker. Da er det 40 uker fra siste menstrasjons første dag man tar utgangspunkt i så sant man ikke har lange sykluser.

Håper noen ble klokere av dette:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...