æsj altså! Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Vi har en mons som går rundt huset vårt og skvetter på alt den kommer over. Arrgh, vil gjerne skyte den, men det er sikkert ikke lov.... Nå har den skvettet på skjermen på vognen. Jeg får ikke av trekket, så nå forstår jeg ikke hvordan jeg skal få bort lukten siden jeg ikke kan vaske det i maskinen. Noen tips, noe som går ann å sprute på luktområdet, som heldigvis ikke er så stort..
katlinka Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Klorløsning kanskje.. man da må du passe på å få luftet den skikkelig før gullet skal ligge i vogna
Miriam 27.04.06, fikk 13.03.06 Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Er han kastrert? for om han ikke er det så kan det hjelpe utrolig mye og få han kastrert, for da vil han ikke ha så mye hormoner som drifter han til og måtte markere reviret sitt.. du har ikke lov til og skyte han nei, men om du veit noe om hvem eieren er så kan du jo si fra til dem at noe må gjøres.. eventuelt om du ikke vet hvem som eier han kan du sette på han ett halsbånd med nr ditt og be dem ringe deg. i værste fall om du selv dekker kastrering av han.. trenger ikke koste allverdens det.. ;0) men sånn værtfallm over til vaske spørsmålet.. du kan kjøpe noe som heter biotex flekkfjerner spray i vanlige butikker.. er en orange flaske med no blå etikett om jeg ikke husker helt feil... spray på denne og gni, skyld av godt... og gjenta dette i flere omganger så skal det være borte.. biotexen fjerner også krystallene i kattepisset, så da er det heller ikke noen lukter som katten selv kjenner, og vil markere opp igjen.. men det kan jo selvsagt skje på nytt igjen da.. men mye mindre sjanse for det når han ikke kjenner lukta si der. sånn i værste fall kan du henge opp skallet av citrus frukter på vogne.. de fleste katter hater den lukta og vil skygge unna..
æsj altså! Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2007 takk,skal prøve den sprayen:) Katten er så sky at det er vanskelig å få tak i den, men jeg tror ikke den har halsbånd.
Miriam 27.04.06, fikk 13.03.06 Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Om den virker til og være sjy så kan du ringe til lokale dyrevernet, og få de til og sette ut fangst bur, så tar de inn katten, kastrerer og omplasserer den så den får ett godt liv. :0) og du blir kvitt problemet med en pus som pisser ned alt. :0)
RajaPia Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Kastrering er ikke billig , så hadde ikke gjort det på en katt jeg ikke eier... Har en kastrert hannkatt selv . Urinen til en kastrert hannkatt lukter ikke på samme måte. Vi har hunnkatt også , og da kommer det friere fra andre steder og de skvetter... Foreløpig har det ikke hjulpet at hun ble sterilisert i sommer heller. Eller så frir de til vesle ungen hennes på 5 mnd....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå