Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kom en kristen på døra mi i dag og vill fortelle om jesus og gi meg noen brosjyrer. Sa at jeg ikke var interesert fordi jeg er HumanEtiker og tatt mitt standpunkt der.

Han fortsatte og sa at hvis jeg bare vill høre mer om jesus og "slippe han inn i hjertet" så ville jeg nok skifte mening.

Jeg prøvde å fortelle at det ville være like naturlig for meg å tro på jesus og gud som det ville være for han å tro på nissen og tannfeen!

Da bare lo han og sa at det gikk ikke an å sammenlikne.

Forstår dere kristene at Humanetikere, ateister setter gud og jesus i samme bås som tusser og troll?

Eller er det vanskelig å skjønne?

Litt nysgjerrig på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme er det med misjonærene som reiser til små stammer i bushen i Afrika og er overgitt over at "villmennene" tror på hekser og alt annet fanteri, men samtidig ikke forstår at det er ubegripelig å tro på jomfrufødsler, å gå på vann, den hellige ånd osv...

Skrevet

Syns det er artig med sånne folk på døra jeg! For da kan jeg si at jeg skulle veldig gjerne vært med i menigheten, men fordi min fars oldefar var same, og dessuten fikk min mors bestefar dessverre sitt lem skåret opp under en torpedering i 2. verdenskrig, så går det dessverre ikke...

5.mosebok, kap 23 vers 1-3 : "Den som har fått sine stener knust eller sitt lem skåret opp er nektet adgang til herrens menighet. Den som er født av blandet ekteskap er nektet adgang til herrens menighet. Selv ikke etterkommere i tiende ledd skal ha adgang til menigheten"

Trist, men leit (hi hi)

Skrevet

Det er klart at det er vanskelig å skjønne, men det er ikke poenget. Det er at da skal man respektere den andres valg, og trekke seg tilbake. Ikke at jeg ville tatt meg en tur for å "frelse" andre uansett, men sånn generellt handler det om respekt for andres tro og ikke tro.

Når det kommer jehovas vitner på døra her, så sier jeg at jeg er ikke interessert, og at jeg ikke har tid til å snakke med dem. Det funker alltid, og jeg slipper å høre om ting jeg ikke vil høre om.

Skrevet

Ja, det kan jeg være enig i, TanteBassa :-)

Skrevet

Har ikke så dårlig tid at jeg ikke kan slippe inn Jehovas vitner og eller andre misjonerende livssyn. Syntes det er spennende å prate med folk som har et annet livssyn enn meg. Lærer masse på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...