Gå til innhold

Noen med kløe i hender og føtter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk akutt kløe i hender og føtter i natt,

ringte føden som sa vi skulle komme for å ta CTG og blodprøver. Fikk så reise hjem og ringte for å høre prøvesvar i dag. Gallsyre var på 6 og det var ok sa overlegen.

Det klør fortsatt veldig og jeg er så bekymret... Noen som har hatt noe lignende og vet mer om gallesyre? Hvor fort kan den stige? Han sa at han trodde noe kunne være på gang i forhold til at de kunne stige, men at jeg skulle ta ny prøve torsdag viss det fortsatt klør, virker lenge å vente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jo jeg har akutt kløe i hele kroppen, men spesielt under fotsålen og på hender.. har hørt at det gir seg etter fødsel, og i verstefll kan føre til gullsott. men er dt farlig?

Skrevet

oi det var veldig bra du sa... jeg ringte opp på kk og de sa jeg måtte komme opp nå.. herregud nå ble jeg lettere stresseeeeeeet

Skrevet

Uff da, stakkars deg, var ikke meningen min det altså. Bare tenkte at det var greit å få sjekket det ut etter at jeg leste det om kløen.... Lykke til!! :o)

Skrevet

Var på kontroll hos legen forrige veke, og nevnte at eg hadde begynt å klø litt. Spesielt under føtene og i handflata. Tok då blodprøver som viste litt for høge verdiar av gallesyrer. Måtte inn og ta nye prøver etter tre dagar, og då hadde verdiane stege til 32!! Fekk dermed time på sjukehuset dagen etter der det vart tatt ctg, u.l, nye blodprøver osv. Fekk resept på tablettar som skulle senke galleverdiane og i tillegg dempe kløen (det er gallesyra som gjer at ein klør). No på torsdag var det på nytt inn for å ta nye blodprøver. Dagen etter fekk eg vite av legen at verdiane heldigvis hadde sunke litt (var vel på på ca 20). Ctg, u.l og urin var fin, babyen hadde det fint, men blodtrykket (som tidlegare var heilt fint) var blitt høgt....Dermed fekk eg den litt sjokka beskjeden om at fødselen skulle setjast i gang no på tirsdag, elles kunne det vere fare for livet til babyen...Termin var eigentleg 16.august...Kan nemne at eg elles har hatt eit knirkefritt svangerskap utan nokon plager eller problem, og har i tillegg fått trent heilt fram til no...Så eit lite varsko til alle dåkker som plutseleg får hudkløe; få tatt blodprøver!! Veldig viktig!

Skrevet

ja jeg har nettopp vært å tatt blodprøver, så jeg venter bare på svar. Jeg blir satt igang hvis de er for høye for jeg har bare 6 dager igjen.. så vi får se,, men det er ganske farlig ja. det er best å få sjekket det hvis du klør mye,, jeg sjekket det bare fordi jeg leste ett innlegg her.. det var bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...