Gå til innhold

Størrelse på barneseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste sprinkelsenger er ca 60x120 cm. Hvor lenge kan barnet ligge i en slik seng?

Vi vurderer (pga soverommets størrelse) å spesiallage en seng som er ca 50x100cm. Hvor lenge kan vi forvente at barnet vil passe i en slik seng?

Glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir nå til ungen er litt under 1.20 m lang det da... Ganske så lenge egentlig... 2-3 år kanskje...

Skrevet

Siden jeg er førstegangsfødende og har liten erfaring med barn - er det i grunnen akkurat det jeg lurer på: Hvor langt barnet gjennomsnittlig er i forhold til alderen..

Skrevet

Min tre åring er ca 98 cm. Som regel er det ikke på grunn av lengden at sengen blir byttet - men at de blir store og klare for vanlig seng.

Skrevet

sørbo selger senger som er 55 x115..det skal vi ha til vår lille....å den blir nåkk brukt til hun er to evnt 3 år slik mine tante unger gjorde med samme seng

Skrevet

Vår sønn var rett under meteren lang da han var 3 år og da fikk han vanlig seng i bursdagsgave (90X200). Fungerte helt fint med sprinkelseng på 60 x 120 cm frem til da. Vil tro at du kan bruke en seng på 50 x 100 cm til barnet ditt er et sted mellom 2 og 3 år :-)

Skrevet

Søsteren min har en sønn på 1 1/2 og skal snart bytte seng, ikke fordi den er for liten men fordi han begynner å klatre over!

Skrevet

Måtte pent bytte til vanlig seng da gutten min var ett år. Klatret ut av den da han var 7 mnd, måtte skru ned den ene siden. Tanta barnet mitt lå i sengen sin til hun var 3 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...