Gjest Ut på tur Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Jeg synes ikke jeg har vært bortskjemt med hjelp eller noen annen form for hensyn mens jeg har vært gravid. Ingen som åpner døren når man kommer bærende på 1000 ting, ingen som reiser seg så jeg får sitte eller noe som helst. Men så forrige dagen satt jeg på sykehuset og ventet, og så mistet jeg et blad i gulvet. Satt med beina på en stol så jeg måtte jo få dem ned på gulvet (det er jo ikke så lett) så ting tok jo litt tid... og da var det en gammel dame som spratt opp for å hente bladet. Hun var nok minst like sprek som meg. Jeg prøvde å stoppe henne,men nei da hun kunne se at det nærmet seg nå og viste hvor tungt det var Heia gamle damer
Nicoline3 Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Så godt å høre at det er noen som tar hensyn, for jeg har nemlig opplevd det samme som deg når det gjelder 0 hensyn. Folk skynder seg foran meg i do køer og andre steder. Ingen som holder dører eller tilbyr hjelp på noen som helst måte. Har klaget til sambo mange ganger at nordmenn er blitt utrolig selvopptatte og lite hjelpsomme. Hva skjedde sier jeg bare. Har en sønn på 13, og da var det en helt annen kultur. Puh godt å få klage litt....bare 14 dager igjen nå..
Gjest Ut på tur Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Jeg opplevde å kjøre tom for bensin (gravide burde kanskje ikke kjøre bil...) var selvfølgelig den dagen jeg ikke hadde med meg mobilen. Men det var altså ikke en eneste en som antydet å stoppe en gang. Til gjengjeld var det flere som ristet på hodet (stod litt dumt til), skrudde pekefingeren i hodet for å vise meg hvor dum jeg var, og så var det en som viste finger!!!! Ja, da var det jo bare å ta beina på nakken og gå de 2 km til bensinstasjonen... tok litt tid da for jeg har bekkenløsning. Men fikk meg en fin luftetur
Nicoline3 Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Fy f... hva feiler det egentlig folk. Blir så utrolig forbanna og oppgitt, så jeg kommer nok helt sikkert til å bli ur-barnslig å hevne meg med å gå midt på fortauet med vogna når jeg endelig har født... Nei da, blir ikke bedre av det, men man kan virkelig begynne å lure.... Føler virkelig med deg som måtte gå så langt med bekkenløsning. Sliter med det selv, og det holder lenge med en tur på kjøpesenter (har ikke tenkt meg noen tur på 2 km nei.) Godt vi snart får nurkene våre ut så vi blir litt mer mobile, men tror ikke man kan satse på noe hjelp fra folk og fe lenger!!
Gjest Ut på tur Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Blir jo spennende når vi skal ut og inn av bussen med vogn
Nicoline3 Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Ja det kan du si....jeg slipper det denne gangen for vi har kjøpt fin ny bil (stasjonsvogn) og skal jeg andre steder i nærområdet kan jeg gå! Bor veldig fint til med masse turstier, så de skal bli flittig brukt. Husker jeg gruet meg forrige gang til alt styret med buss (er litt sjenert) men lærte fort at jeg måtte be folk om hjelp for å komme av på riktig stasjon.
Småbarnstreff Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 Jeg har bare møtt de frekke, egentlig. Gamle damer som prøver å snike i dokøen og sånn. Jeg sier i fra jeg da, har blitt streng! Altså, ingen sympati for meg bare fordi de har rullator! Hilsen sureste dama i byen!
Hva skjer'a?♂ Skrevet 21. juli 2007 #8 Skrevet 21. juli 2007 Hm... jeg har sikkert vært heldig jeg,da. Opplever stadig at folk holder døren for meg, reiser seg på bussen og småsnakker med meg om det å få barn:-) Bor midt i Oslo og synes folk er bra høflige her.
Kaffelatte Skrevet 21. juli 2007 #9 Skrevet 21. juli 2007 Hvis du i det hele tatt får plass til vogna på bussen. Plassene som er reservert vogner, rullestoler og gåstoler er ofte fulle av hauger med bager (tilhørende skoleungdom eller andre som ikke gad ta den på fanget enda den ikke er stor). Hvis det da ikke sitter folk på de klappsetene og glor dumt på deg, uten å ta hintet om at de kanskje burde slå opp setet og flytte seg. Og det selv om det fins andre seter de kan sitte i. Uansett, setter man seg på slike seter bør man forvente at man må reise seg for en barnevogn eller liknende. Men få gjør det! Og så har du de som skynder seg først ut av bussen for å slippe å hjelpe til med vognen når du skal av, selv om de ser at du skal ut. Jeg er alltid nøye med å takke når noen hjelper meg, for jeg vil bevare den lille resten av folkeskikk og hjelpsomhet som er igjen. Får folk en takk og et smil så hjelper de kanskje en annen gang også.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #10 Skrevet 21. juli 2007 Jeg bor også i Oslo, og har hatt flere som har tilbudt meg plass på bussen osv. Føler at mange tar hensyn. Det eneste jeg har opplevd var en bil som tutet fordi jeg gikk for sent over gangfeltet!! Drittsekk!
lilleappelsin Skrevet 21. juli 2007 #11 Skrevet 21. juli 2007 Jeg var uten gubben en tur på IKEA og handla selvfølgelig aaaaalt for mye. Klarte såvidt å få med meg handlevogna ut til bilen. Bla hadde jeg 3 flatpakkede stoler. Mens jeg strevde med å få dette inn i bilen kom det et ektepar kjørende. Mannen, som var i 30 åra, stoppet faktisk bilen, gikk ut og begynte å hjelpe meg å bære. Han pakket alle varene og stolene inn i bilen, mens jeg bare sto og måpte, nesten på gråten over at noen kunne være så snill. Så det finnes faktisk noen gentlemen igjen her i Norge!! Jeg passet godt på å takke så mye for hjelpen, og jeg fortalte han at jeg syntes han var utrolig snill. Han ble nesten brydd stakkar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå