Gå til innhold

To tette???? ALDRI!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke dem som vil ha 2 tette! Jeg vil ha 2-3år mellom mine max.

Jeg vil at min lille datter skal få nytte oss alene en stund

Jeg vil bare ha 1 bleieunge (ialefall ikke 2 bleie-babyer)

Jeg hadde aldri orket å hatt en ammende og en skrike unge som ikke forstår hvorfor mamma ikke kan leke akkurat da

Nei, 2 tette betyr at eldstemann IKKE forstår så mye, hva når man er opptatt med minstemann og eldstemann holder på å rive ned huset og er for liten til å forstå et "nei"??""

3 av mine venniner har 2 tette...de angrer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du tror du skal avvenne det ene barnet med bleie før du får en til, også skal det kun være 2-3 år mellom de.

Det skjer ikke, sorry.

Skrevet

Leste du hva jeg skrev? nei, akkurat.

Når jenta mi er 3 år så skifter man iallefall ikke like mange bleier som man gjør på en baby, dessuten går 3 åringer på potte om man lærer de til det!

Så jeg vet ikke med deg...men min fremtidige 3 åring skal lære seg potte, enkelt og greit!

3 år er genial aldersforsjell synes jeg.-B

Skrevet

Det er godt vi alle er forskjellige da;) Jeg har to tette, 20 mnd i mellom, å ja det er slitsomt, men jeg vet ikke om noe annet.. får det er sånn hverdagen våres er.. og jeg syns det er helt topp... det kommer helt ann på hvordan barna dine er og hvordan du selv takler å ha to små samtidig. Det kan være like slitsomt å ha en på 3 - 4 år og en baby.. men på en annen måte...

Skrevet

Til HI: Leste du hva det stod øverst på siden her???

Pseudotvillinger

Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!

Vennlig hilsen jordmor Siri

Skjønner ikke helt hvordan du syntes du passet inn i denne beskrivelsen??....

Så ta med deg meningene dine og flytte inn på "kranglesiden" du, så kan du slutte å spy fordervelse på denne siden ihvertfall...

Skrevet

*Du mener vel MINST 2-3 år mellom dine.. Viss ikke henger ikke dette helt på greip..

*Jeg fikk nr 2 da nr 1 var 18 mnd. Gikk helt fint. Nr 1 var fra seg av lykke fra dag en! Tro det eller ei.. Vi innførte dager da jeg/faren var alene med eldstemann, men h*n syntes ikke det var noe gøy i det hele tatt. Ville bare være sammen med lillesøsteren sin, og at vi alle skulle være sammen. Nå er h*n 2 år og lillesøster er fortsatt den h*n helst vil være sammen med. Med en gang h*n står opp vil h*n inn å vekke lillesøster selv om jeg sier at jeg og nr 1 kan være litt sammen alene før lillesøster våkner.

*Å skifte bleier på to er ingen kunst.. :) Nå har nr 1 nesten sluttet med bleier også, så det problemet forstår jeg ikke.

*Hver gang jeg ammet i begynnelsen leste jeg bok til nr 1, fortalte eventyr eller h*n fikk se en dvd. H*n fikk til og med sitte på fanget om h*n ville. Alt er mulig og man bare prøver, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke tror at h*n på noen måte følte seg utenfor eller tilsidesatt pga sin lillesøster.

*Og jeg angrer ikke en eneste dag på at jeg fikk mine to med 18 mnd mellomrom:) En dag kommer vi nok til å få et "kull" til med to tette:)

Skrevet

Æsj, folk klager uansett! Tette barn er slitsomt, de med litt mer avtsand får sjalusi og de med enda lengre avstand sliter med hvilke unge de skal prioritere fordi behovene blir så forskjellige.

Jeg velger to tette fordi det er lettere å hanskes med utfordingene du beskriver, tror jeg, enn med sjalusi og store behovsforskjeller.

Poenget med at nr en skal få ha foreldrene sine for seg selv ser jeg ikke! Da vil det jo alltid være synn i nr 2 da...., og hva med nr 3?

Husk du vet ikke du heller hva som er perfekt for deg før du står der! Kanskje angrer du også dine valg etterhvert.....

Skrevet

Må jo bare smile av dette innlegget. Hvorfor i all verden legger du ut et slikt innlegg? Er da revnende likegyldig hva du mener! Du har da ikke noe her å gjøre.

Helt uvesentlig at du har venninner som angrer. Jeg har to tette og elsker det!

• 5 uker senere...
Skrevet

Masse fordeler med tette. Jeg skal nå ha 3 tette. Ender altså med tre barn under 3 år.

- Blir kortere tid med småbarnsfokus. Med det mener jeg tilrettelgging av huset, som grinder, vogner som står i stua, leker stellebord osv. I stedet for 10-12 år (3 år melleom hver og 3 stk) har jeg 3 -5 år med dette styret så er alle ungene blitt så store at utstyret kan pakkes vekk for godt. Leker og slikt kan kjøpes til alle og klærne behøver knapt å legges innerst i skapet før de kommer frem igjen til neste mann.

- Permisjon *3. Det vil si at man får masse tid til de små. Nr en får faktisk ha mor hjemme store deler av sine tre første leveår!

- Søsken og lek. Vi bor på landet hvor det ikke nødvendigvis alltid er masse nabobarn å leke med. Med søsken i lik alder har de hverandre å leke med i perioder hvor vi ikke har tid til å organsiere venner på besøk. (Var selv enebarn i 5 år før jeg fikk mine mindre søsken og det var ensomt til tider).

- Når de blir større er det enklere med hensyn til kjøring ol, da sjansen for at de driver med relativt like aktiviteter er stor når de er i samme aldersgruppe. Dessuten vil de i større perioder gå sammen på barnehage, sammen på barneskole osv, noe som gjør det enklere å følge opp.

Jeg er nok litt prosjekt menneske selv også, når jeg bestemmer meg for noe så vil jeg gjøre det 100 %. På samme måte har det vært med å få barn, skal man ha småbarn så kan jeg likegodt ha dem tett. Da har jeg 100% fokus på småbarn og gjør alt for at de skal ha det bra i denne tiden. Regner med at jeg er skikkelig happy når nr 3 (eventuelt 4) slutter med bleie, men enn så lenge koser jeg meg med de små.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har da faktisk tre stk på tre år, er selv 25år, og angrer overhodet ikke et sekund!

Har ei venninne som har barn med 6års mellomrom, og hun angrer seg helt enormt for at hun ikke fikk de tett.

En annen ting, ting blir aldri værre enn hva du gjør det til selv!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...