Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Jeg skal til Tyrkia 21 august med min 2 mnd gamle sønn. Hva bør jeg ha med? (Til han jeg tenker mest på).
INGRID-17/2 Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Vi var i Italia i juli, og der ble det ganske varmt (rundt 33 grader) , og det er det vel i Tyrkia og regner jeg med. Vi hadde med veldig mye tøy til tulla; nytt skift til hver dag (og ekstra i tilfelle lekkasje, gulping og diverse!). I det hele tatt; aaaaaltfor mye! På dagtid ved bassenget lå ho bare i bleia i vogna si. Uforsvarlig og ha på klær når det ble så varmt. Så du trenger ikke så mye tøy. Hodeplagg er veldig viktig. Helst med brem foran for øynene og sånn som henger bak for å dekke nakken (skjønner du hva jeg mener?). Vi pleide også å våte en klut som ho hadde på hodet på dagen for å avkjøle litt. De styrer jo ikke varmereguleringa så godt selv. Helsetepper er og gode og ha; svale og gode. Vi begynte tidlig med å bruke solbriller på ho slik at ho skal bli vant til dem og skjønne at det er en god ting. Insektsnett til vogna. Ellers ville jeg hatt med endel sånn typisk førstehjelpsutstyr; paracet stikkpiller (frem til 4mnd), nesedråper, q-tips for babyer, zinksalve, febermål, nummer til legevakta hjemme. nummer til forsikringsselskapet i tilfelle sykdom. Vet ikke om han får flaske; men vannkoker er veldig lurt og ha med! På den måten kan du koke vannet. Adapter til stikkontakten. Jeg la ho veldig ofte til puppen slik at ho fikk i seg væske. Var i Tyrkia i fjor sommer og de er elendige til å snakke engelsk der nede. De har tysk som Bspråk på skolen, så hvis du kan det så skjønner de det mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 solkrem med HØY faktor, reiseseng om dere trenger det, gi masse vann! et lite strandtelt som dere kan slå opp på stranden og den lille kan være der i skyggen og leke. Bøtte og spade til å leke i sanden. Kos dere!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Tyrkia er ett av de landene som man ikke anbefaler å ta med barn til...
Heidi_84 Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 Vært i Tyrkia nå og kunne ikke gått bedre!! En på 2 mnd og en på 7 mnd. Kan godt ta en slik tur igjen med de små!!! Så ikke ut til at dem hadde det så ille akkurat....!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå