Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 noen av dere synst sikkert dette er teit å bekymre seg over,men det gjør nå jeg. har fått myyyyye kviser mellom lårene og på rompa...skikkelig store ekkle som ikke går vekk....i det hele tatt...ttror dere jordmor kommer til å kommentere dette?? har ikke tårt å vise det til legen engang,så er det ganske vondt:(...off vet ikke hva jeg skal gjøre,gjemmer meg for samboeren og....
neutral Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Skjønner at du syns det er flaut og ikke så moro, men jeg kan trøste deg med at jm ikke vil tenke over det en gang. Det er mange måter å reagere på et svangerskap. Noen får hele ansiktet dekket av kviser, andre ryggen og noen rumpa;) Jeg ville uansett bare ha nevnt det til legen. Hvem vet? Kanskje han/hun kan hjelpe deg med et preparat som kan ta vekk den verste støyten? Men prøv å tenk på det at ingen bryr seg så mye om dette som det du gjør og at det vil forsvinne - før eller senere Lykke til :-)
Gjest Ut på tur Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Mine beste tips... vask deg med såpefri såpe beregnet for det området. Tørk deg skikkelig etter bad. Vask deg i løpet av dagen. Bruk bomuldstruse ikke syntetiske blondetruser Sov uten truse for å få luft. Bruk sinksalve Ikke klem ut kvisene. Fortel sambo om problemet så du ikke skal gjemme deg over alt
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 rett og slett vanlig sink salve på??.. jo takk for tipsa skal prøve det i dag,er ikke kjekt.lager stygge arr etter seg og,di få som har gått bort... syding nå altså,beklager...men takk for tips prøver di..
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Hei. Jeg har også fått kviser på lår og rumpe. Det ser ut som om jeg har pest. he he . Jeg merket at det ble verre når jeg spiste melkeprodukter, sjokolade og andre søtsaker. Samt at jeg ble svett i varmen og gikk med gnissende lår under skjørt og kjoler. Jeg bruker nå tights og spiser sunnere og det har bedret seg drastisk. Jeg har derimot fått arr etter kvisene. Det ser ganske ille ut det og, men skit i det. Jeg rekner med at det er flere enn oss som sliter med lignende problemer.....
Gjest Ut på tur Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Jepp vanlig sinksalve samme som du kanskje skal bruke i stumpen på den lille. Jeg blei faktisk anbefalt det på noen kviser i ansiktet en gang. Tørker dem ut og leger huden. Jeg har ikke masse kviser nå, men hender jeg får en og annen kvise og jeg synes det bare blir værre om jeg klemmer dem ut. Og har god erfaring med sink mot såre områder der det er mye hud og fuktighet. Sikkert også lurt å bruke tights/sykkelshorts under kjole skjørt for å unngå masse gnissing. vi er jo heldige så dette er mote nå Jeg bruker dem alltid og bruker bare vanlige, ikke mamma variant
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 spiser egenlig ganske sundt så dette var liksom et sjokk,reknet med det var hormoner.men melk derimot drikker jeg endel av og spiser mye ost...ja er vel flere enn oss så sliter med det samme,synst bare det var så mye og lurte på om det var normalt eller ikke...ser ikk eut:(
Nusse_83 Skrevet 21. juli 2007 #8 Skrevet 21. juli 2007 En kvisekrem som virkelig hjelper er Basiron AC som man kan kjøpe på apoteket. Vil anbefale å gå inn på (www.felleskatalogen.no) og lese om preparatet. Det står beskrevet en del områder der man ikke skal bruke kremen, blandt annet på slimhinner, på brystene og ved øynene. I forhold til bruk ved graviditet står det at det er ikke er rapportert om skadelige effekter for fosteret. Dette er jo et preparat som smøres utenpå huden, så kan ikke tro at det kan gjøre noen skade. Men jeg ville hørt med legen for sikkerhet skyld. Dette er hvertfall et resepfritt middel som virkelig funker. (Har ikke selv brukt det under graviditeten siden mine kviser forsvant når jeg ble gravid, men kan godt skjønne at det ikke er noe morro). Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå