Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Jeg har de to siste dagene hatt ufattelig vondt på venstre side av korsryggen. Slik at jeg ikke klarer å gå, heller ikke å ligge eller sitte. Jeg sleit mye med mensensmerter før jeg ble gravid og var ofte sengeliggende. Er det noen der ute som synes at bekkensmerter kan minne om mensensmerter nederst i korsryggen ? Eller er dette rett og slett bare mensensmerter ? Jeg synes det blir værre når jeg er oppe å går, eller ligge stille for lenge. Så tenkte kanskje at det kunne være bekkenet. Noen som vet ? =)
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Du kan vel ikke ha fått deg en kink (hekseskudd) i ryggen? Bekkenet er jo mer løst og tøyelig under svangerskap. Hadde det selv da jeg var rundt uke 24. Smertene var plutselig der, da jeg stod opp en morgen. Hadde vondt både når jeg stod, gikk og lå. Men forvant igjen etter en dag. Har for øvrig ikke kunnet sammenligne bekkensmerter med mensensmerter (har vært plaget). Så hvis ikke smertene gir seg, ville jeg tatt dette opp med jordmor eller lege. Har kun hatt menssmerter i dette svangerskapet, i forbindelse med mensmurringer.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Tusen takk for svar. =) Jeg skal nevne dette for jordmor når eg skal på kontroll om 2 uker. Men håper inderlig at det har gitt seg til da. Jeg har ikke hatt bekkenplager tidligere, så jeg vet ikke helt hvordan dette kjennes ut. Men jeg synes ihvertfall at smertene minner om mensensmerter i korsryggen. Det er godt mulig at jeg har fått en kink i ryggen ja, håper egentlig det, for da er det håp for at det går over etterhvert =)
aanonym Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Bekkeløsningssmerter minner ikke om menssmerter, i følge min erfaring.
Gjest Ut på tur Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Bekkensmertene hos meg flytter seg litt rundt, men de kan gjerne sitte i korsryggen med stråling ut i rompeballene. Dersom smertene ikke gir seg hadde jeg bedt om en legetime før det er gått 2 uker. lenge å gå rundt med store smerter uansett hva det skyldes
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Ja, jeg vet. Men jeg har slitt med store smerter og endel komplikasjoner stort sett hele svangerskapet, og legen sier som oftes bare "det høres rart ut, men du er jo gravid, så slike plager må du nesten bare finne deg i" Også er den saken ute av verden liksom. Men tror dere at det er noe farlig siden dere ber meg ta kontakt med legen ang dette ? Takk for svar, alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 Hvorfor skal du ha menssmerter når du ikke har mensen? Du er jo gravid....... Det er helt vanlig. Du kan kjenne slike smerter både av bekkenet og at legament og magemuskler strekker seg. Det vil nok gi seg etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #8 Skrevet 21. juli 2007 Hei, Nå har jeg aldri hatt menssmerter i ryggen, kun i magen så jeg har ikke noe å sammenlikne med, men jeg har bekkenløsning... Jeg vil tro at det er bekkenet ditt som driller deg litt, jeg startet med kun ha vondt i en side, smerten føltes da litt som at noen satte en kniv inn i skinka mi og det strålte både opp og ned. Bekkenet består jo av 2 ledd bak og disse løsnes og tøyes jo på alle mot slutten og det kan være smertefult. Så hvis det er verking litt over halebeinet vil jeg tro det bare er leddet bak som begynner å løsne. Ta det med ro! Litt usikker på hvorfor du skulle ha menssmerter også, men det er vel det begynnelsen av fødselen kanskje skal føles som.. Vet ikke, er førstegans selv... Lykke til!
Sessa med prinsesse og spire:) Skrevet 21. juli 2007 #9 Skrevet 21. juli 2007 Smerter fra ledd oppleves stort sett alltid som smerter distalt for leddet om de stråler. Det vil si lengre mot fingre, tær eller toppen av hodet. De tre bekkenleddene er altså helt nederst i ryggen og symfysen foran, og smerter fra de to leddene bak kjennes oftest som smerter i setet eller lysken. Korsryggsmerter er vel så vanlig hos gravide som bekensmerter, så det kan kanskje være muskulært eller leddrelatert i ryggen? Er det muskulært vil du kjenne det når du trykker på musklene i ryggen.. Håper det gir seg, kanskje kan varme eller kulde gi litt smertelette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå