Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sovner deres 5-6 md gamle nurk?

lillegutt har vært veldig grei å ha med å gjøre, men ......

Han har stort sett sovnet ved halv elleve tiden på kvelden og våknet neste morgen i syv tiden for mat. Deretter sovner han igjen til ca elleve og er våken to til tre timer før han kanskje sover en time eller to igjen. Noen ganger lengre. Frem til nå har vi kun lagt han i senga når vi ser han er trøtt.

Problemet er at det nå blir senere og senere før han er trøtt.

I går prøvde vi å legge han etter grøtmåltidet ved syv-tiden. Han var tydelig trøtt etter maten og holdt på å sovne ved puppen etterpå. Men da jeg la han i senga ble han lys våken og ville ikke legge seg.

Han skrek og ville ikke roe seg. Jeg prøvde å gå inn med jevne mellomrom, men etter to-tre timer med skriking tok vi han opp i lekegrinda i stua. Da var han selvfølgelig fornøyd. Etterhver roet han seg der og da la jeg han inn i senga til protester, men han sovnet etter en liten stund ved 22.30 tiden. Slik har det vært de siste tre kveldene.

Hvordan skal vi klare å snu døgnrynmen hans?

Det er jo fint at han sover når jeg sover da får jeg jo sammenhengende søvn i ca 6 timer. Men det hadde vært fint med litt foreldre tid også nå.

Han nettopp begynnt med grøt. Og har derfor forhåpninger om at det vil hjelpe, men....

Håper dere kan hjelpe !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 6 mnd gamle snupp legger seg halv åtte..

har egentlig ikke noen tips.. Men lykke til..

Skrevet

Hei

Mitt tips er å ta det gradvis, eksempel 15 minutter før hver kveld og vekke han om morningen.. Det hjalp hvertfall på vår gutt som er 6 mnd nå og legger seg ca 7.30-20.00. Bruke samme rutine hver kveld før lalletid med bytte bleie og vasking, på me pusj. Gjerne dempe lysene ellers i huset ved lalletid, slik at han forstår det er natt:)

Lykke til:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...