Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Ei av mine beste venninner er blitt så MOR etter at hun fikk barn. Hun kan sjelden snakke om noe annet enn barna sine, og hun vil så og si aldri være med ut på noe som helst lenger, i hvert fall ikke uten barna. Jeg savner VENNINNA mi! Hvordan kan jeg forklare henne dette på en fin måte? (Ungene hennes er ikke så små lenger, jeg hadde trodd det skulle gå over etter en stund.)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Ikke alle har det sprengende behovet som mange har om å komme seg ut og være "fri" fra ungene ......
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Skjønner akkurat hva du mener! Hadde ei venninne som gikk inn i en skikkelig "kjerringpsykose" når førstemann kom. Og hun er der enda. Hun kan godt ta seg en fest, men tema er: bleier, skolestart, pupp, regntøy, barnevogn og komfyrsikring... Needless to sey at det fort blir festbrems når hun er tilstede. Hun er like ille nå som da. Og det til tross for at hun nå har tre stk barn fra 9 år og ned. I tillegg er hun blitt ekstremt dømmende mot folk med barn som gjør ting litt annerledes enn henne: "når man er mor bør man...", "hvis man skal ha barn må man...", "om det var MEG..." osv. Jeg skrev hadde, vi omgås, men hun er ikke lengre på topp 5 over de jeg prioriterer å ringe når jeg får et ledig øyeblikk. Vet ikke hvordan du skal si det jeg. Jeg kom aldri så langt, kontakten ble sporadisk av seg selv. Og nå har jeg andre jeg går bedre sammen med, så da gidder jeg rett og slett ikke forsøke å få henne penset over på andre interesser lengre.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 hm... vet ikke helt hvordan vennskap dere har, men de av vennene mine som har ment at jeg har snakket formye om babyer og bleier har rett ogslett bare sakt det til meg. "kan du snakke om NOE annet?" men det er sånn vennskap vi har da. at vi bare sier ting. å jeg er jo ikke dummere en at jeg kjønner at det er sant å da blir det jo for teit og bli sur. men jeg er fremdeles dårlig på og snakke om noe annet en småen... hm.. kansje det forandrer seg når jeg begynner og gjøre noe annet en og passe på han. håper det.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Æsj......vil spy!!!!!!!!!!! Tenk deg om, kan du faen ikke prøve å forstå hvordan det er mor???jaja, blir vel din tur også en gang og da får du se hvrdan det er. Har ei venninne som er prikk lik deg HI , EGOISTiSKE m*****a folk!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Jeg har barn selv, jeg, så jeg vet hvordan det er å være mor. De fleste andre vennene mine er fremdeles i stand til å interessere seg for mer enn bare barna sine, det er kun et par stykker som er blitt så innmari enspora. Akkurat denne venninna savner jeg veldig, da. Og hva er vitsen med venner, da, egentlig, hvis man aldri er interessert i å gjøre noe med dem? Og hva skjer når ungene dine blir eldre og mor sine skjørt ikke er like spennende lenger? Skal du sitte der uten noe mer å gjøre her i livet? HI.
Tips Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 Det er vanskelig det der...å kombinere venninnerollen med mammarollen. Skjønner at det er irriterende at hun er helt enspora på mammaprat, men skjønner også at det er vanskelig å komme bort fra. Jeg er så masse sammen med mine barn (fordi pappan jobber) at jeg føler ofte at jeg ikke helt vet hva annet jeg skal snakke om. Ikke har jeg vært ute på byen på evigheter, ikke vet jeg hvem den og den er sammen med nå, og når de vanlige trivialitetspørsmålene som "hva gjør du om dagen" er stilt og svart på, så kan det hende jeg ikke har så mye å si liksom. Jeg trives veldig godt sammen med andre mødre, for da er vi innom alt fra barneoppdragelse, til forhold og hvordan ting var før i forhold til nå. Synes det er vanskelig å sitte å late som om jeg ikke vil nevne ungene mine. Men...jeg skjønner hva du mener, for jeg prøver å ta meg i det når det går for langt. venninnen din har kanskje ikke den sperren eller innsikten
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Uansett er det da jammen godt at hun velger å prioritere barna fremfor venninner. Har et par venninner som alltid vil drikke og feste og knapt orker å være sammen med sine egne unger i helgene. Det er da mye verre.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Har ei venninne med to skjønne små, og hun er ALT ANNET enn mor...bare ut på byn hele tida, aldri i ro. Syns det er verre. Men skjønner at du savner venninna di! Prøve å dra ho med på noe moro?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #10 Skrevet 23. juli 2007 Har ei venninne med to skjønne små, og hun er ALT ANNET enn mor...bare ut på byn hele tida, aldri i ro. Syns det er verre. Men skjønner at du savner venninna di! Prøve å dra ho med på noe moro? Enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå