Julie83 Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Hei:) Må bare få ut noen tanker og bekymringer til den som vil høre... Har hatt lav morkake m/blødning som på sist kontroll heldigvis hadde flytta seg(men den er visst så tykk at baby ikke har plass til hodet sitt der nede enda:) Men nå hadde jeg fått høyt BT(155/95), men ingen utslag på andre svangerskapsforgiftningssymptomer. Noen som har noen ide om hvorfor? Spiser ganske sunt,er normalvektig og stresser ikke... Føler meg egentlig i topp form(uke32+5), men fikk beskjed om å ruge fremover for å sørge for at lille jente vokser seg stor. Hun er normal av str.,men litt under gj.snitt. Poenget er at jeg synes hun virker litt daff, men det er mulig jeg engster meg unødig, alt ser jo normalt ut på UL. Frem til ca uke 25 synes jeg sparkene var så mye kraftigere, flere og mer definerte enn hva de er nå. Leste akkurat innlegg om at babyene sparker så hardt at det gjør vondt, og det hjelper ikke akkurat på uroen. Opplever alle her så kraftige spark? Jeg kjenner jo bevegelser flere ganger om dagen, men de virker bare så puslete! Gleder meg sånn til den dagen jeg forhåpentligvis kan holde den lille i armene mine og SE at hun har det bra...! Blir glad for svar:)
kokkelimonke Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Heisann! Når det gjelder blodtrykket ditt kan jeg desverre ikke hjelpe. Men kjenner meg veldig godt i gjen i den andre beskrivelsen din. Ang spark :-) Jeg synes også at lillegutt var mye mere aktiv tidligere i svangerskapet, da kjente jeg kraftige og tydelige spark opptil flere ganger daglig, nå de siste 2 ukene så er det mye mindre kraft i sparkene, litt mere sånn "bevegelses-spark" bare,om du skjønner. At jeg kjenner at han rører seg inni der, men ingen kraftige spark på en måte. Har snakket med JM om dette og hun sier at dette er helt normalt, jeg er nå i min 31 uke og fått beskjed på UL at han ligger godt over gjennomsnittet, så det vil jo si at bebisen har mindre plass å blotre seg på inni der, og han begynner nå å ligge i fosterstilling. Blir derfor ikke like mye kraft i hvert spark. Vet ikke om dette var så mye til trøst, men jeg har ihvertfall slått meg til ro med at dette er normalt, jeg kjenner tross alt liv inni der flere ganger daglig, selvom det ikke er så livatt som tidligere :-) Ønsker deg masse lykke til videre, og tror ikke du har noen grunn til å engste deg. Men selvsagt, merker du veldig stor forskjell i bevegelsesmønsteret til gullet ditt, så råder jeg deg til å ta en telefon til føden, bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite :-)
Julie83 Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2007 Takk! Det skal ikke så mye til for å berolige meg, så det hjalp det! Det er jo sikkert forskjell på disse små babyene, og hvor livlige de er. Har bare en bekymrings-dag i dag tror jeg:)
kokkelimonke Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Der er du nok ikke alene, vi finner alltid noe å bekymre oss over ;-)
Pixie 77 Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Angående spark har jeg også hatt det sånn de siste 2-3 ukene (er 34 uker på vei idag). Kjenner liv hver dag, men mer romstering enn ordentlige spark. Fikk samme forklaring av JM som methiril. Det er klart en blir bekymret, men jeg prøver å slå meg til ro med at det bare begynner å bli trangt for den lille.
Alltid Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Jeg har har vært inne til ekstra kontroll pga at jeg ikke kjente liv, jeg var skikkelig redd og tenkte ikke på noe annet. Da sa jordmor noe som har beroliget meg.. Først forklarte hun, som de andre har sagt over her, at babyen vokser og får mindre boltreplass, så sa hun at når du blir redd og anspent så vil sparkene til babyen også være vanskeligere å kjenne. Etter at jeg var på kontrollen og fikk sett at alt stod bra til, så har jeg kjent masse masse liv, så tror jordmor hadde et godt poeng ang anspenthet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå