Gå til innhold

Deler dere på?


I love Sarah Nicole

Anbefalte innlegg

Når dere er hjemme og mannen på jobb. Deler dere på husarbeid?

 

Og hva med helgene? Står begge to opp?

Her er det bare meg som tar husarbeid og det er bare jeg som står opp i helgene. Kan huske en gang jeg fikk lov å sove lengre...

Men er ganske heldig likevel siden babyen sover til halv ti og får mat en gang kl 7.

Men på den andre side så får min beibi flaske så hadde ikke vært noe i veien for at den andre og kunne gjort det...

 

Vet ikke hva jeg kan kreve av mannen min.. "jeg er jo på jobb og du er bare hjemme" får jeg høre...

 

Hva kan man forvente av sin samboer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Den "jeg er på jobb og tjener penger" greien er helt oppskrytt spør du meg!! Greit nok jeg gjør nok mer husarbeid enn han av den enkle grunn at jeg er hjemme mer, men han stiller opp og rydder når det trengs. Jeg ammer så det er jo jeg som tar meg av matingen, men jeg er også heldig og har en baby som sover, og jeg sover som regel frampå hver dag.

I helgene tar også mannen min og steller henne om morgenen slik at jeg bare kan amme henne. Hvis du gir kun flaske hadde jeg absolutt krevd at han kunne gjøre mer, spesielt i helgene. Han er jo faren, og har man fått barn så har man fått barn, da kommer jobb i tillegg, ikke jobb først så barn i tillegg synes nå jeg,,

 

Dessuten hjelper det å knytte båndet mellom babyen og pappa at han mater henne (for ikke å snakke om hvis han en gang må gi han/henne hvis du ikke er der. )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rettferdig at du skal være på jobb/vakt 24/7 mens han jobber 8/5? Neida, her har du rett til å si fra, han er blitt pappa og må forvente mer arbeid på fritiden! Og han må jo benytte enhver sjangs tl å bli kjent med det nye familiemedlemmet, så et anttmåltid sammen med babyen er vel et gode?;)

 

Min samboer jobber i nordsjøen da, så mens han er borte er jeg alene med 2 små under 2 år. Når han da kommer hjem er vi like utslitt begge 2, så vi deler broderlig på det som skal gjøres. Han tar storesøster og jeg tar lillebror. Han står altså opp med henne hver morgen mens lillebror og jeg sover en time til, herlig! Jeg tar all klesvask, men resten er vel ganske 50/50.

Hadde han hatt en 9til4 jobb hadde nok jeg tatt brorparten av husarbeidet, men det betyr ikke at han hadde sluppet unna når han kom hjem fra jobb. Det er ikke "fri" å være hjemme med babyer! Du har rett til å slappe av du også.

 

Pass på at når han har sine permisjonsuker er du ute i jobb eller bortreist, ikke fall for å ta ferie. Da får de aldri kjenne på kroppen hvordan det er å være hjemme med barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HER I HUSET DELER VI PÅ HUSARBEIDET!

 

Faktisk så gjør han det meste ( skulle bare mangle) , jeg sitter jo hjemme med 3 barn hver dag nå som det er sommerferie og, så det blir ikke så veldig mye krefter her i durn...he he....., men her samarbeider vi.

så stå på, og si i fra!!!!!! lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det full deling, men slik var det også før vi fikk barn. Nå ble det flaskebarn på oss så far kan også ta del i det. Faktisk har han stått opp mye om natten og gitt nattemelken, spesielt når jeg har vært hinsides sliten. De første to mnd laget jeg knapt mat, han ryddet kjøkken, fikset oppvaskemaskin, klesvask osv. Nå hører det til historien at jeg fikk en alvorlig fødselsskade som gjorde at jeg var ganske invalid så det skulle jo bare mangle. Hadde nok med å ta meg av baby og slite med amming, pumping, sterilisering hele døgnet. Nå har det jo absolutt roet seg men vi deler fortsatt. I helgene bytter vi på å stå opp om natten, stå opp om morgenen, hver får sove ut annenhver dag. Det gjør vi også nå i ferien og det er helt luksus. Mannen min er utrolig omsorgsfull, noe han også var før vi fikk barn så jeg visste at han kom til å bli tussete over babyen. Synes det er kjekt at vi begge er like forelskede i verdens søteste lille gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi deler på husarbeidet, men det blir jo automatisk til at jeg gjør det meste siden jeg er hjemme hele dagen. Han gjør stort sett det jeg ber han om, og det fungerer greit. I helgene passer vi på at vi får "sovet ut" en dag hver. Dersom jeg står opp på lørdagen, står han tidlig opp på søndagen.

En ting må menn forstå: vi går faktisk ikke hjemme og bare suller hele dagen. Det er fulltidsjobb å være mamma -men vi kan ikke avslutte for dagen kl 15 lixom.. Vi har absolutt rett på "fri" vi oxo... de som har menn som ikke fatter det -bør opplyse dem litt! Mennene går på jobb kl 07 og er ferdige for dagen kl 15....men når er vi lixo ferdige da...aldri?? Nei, sett foten ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at jeg skal ta husarbeid så lenge han jobber, men alt som har med barn og dyr å gjøre skal deles på når han er hjemme!

desverre er han håpløs om natten og våkner ikke av at baby vil ha mat men jeg vekker han en dag i helgen så de to står opp sammen.

jeg gjør noe egentlig mer med martine enn han selv om han er hjemme (mitt eget valg)men han bader og gir flaske og leker med henne. føler meg egentlig heldig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...