Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Gutten er bare 15 dager. Han vil bare ta brystet av og til. Han drikker av flaske, både mm og mme. Jeg er utslitt av diverse grunner. Og nå har jeg bestemt meg å slutte å amme. Har dårlig samvittighet, men jeg ammet ikke den første heller og det har jo gått bra...
~hope~ i 7.himmel Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Ikke ha dårlig samvittighet.lett å si det ja,men det er opp til hver enkelt.Å jeg mener at det er et helt personlig valg,som ingen andre har noe som helst med.Trossalt er det DIN kropp og ditt barn.Ammepresset holdt på å ta fullstendig knekken på meg.Værst var det at de nærmeste presset meg værst,de som normalt sett skulle sett hvor utslitt og nedenfor jeg var-kunne jo ha gått over til depresjon om det hadde frotsatt slik noe særlig mange dager til. Vi jenter burde heller støtte opp om hverandre(hvor har det blitt av empatien?) I stedet for å lage et slikt enormt press på de som velger å ikke amme eller ikke får til.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Hvis du er veldig sliten og ikke har det bra, kanskje du får mer overskudd til den lille ved å gi flaske? Synes ikke det er egoistisk, men at det faktisk er bra. Bedre at du har overskudd til å gi kjerlighet en morsmelk, for å si det sånn. Lykke til, du har dine grunner, ikke tenk på hva andre gjør og sier.
snartmammapåny Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Vil ikke kalle det egoistiske grunner. Heller psykiske grunner. Du må jo tenke litt på deg selv og oppi det hele. Babyen din har det nok helt fint med mme, og det er jo tross alt viktigere at den har en mamma med overskudd til å være mamma enn at den får mm.
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt!! Du vet selv best hva som er best for deg og barnet. Husk: Mor lykkelig betyr barnet lykkelig!!!:-)
~hope~ i 7.himmel Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Helt enig i det sagt over her: morsfølelse,kos og overskudd til å stimulere og gi kjærlighet til barnet er viktigst.om amminga stjeler av den biten,så er det ikke verdt det.Tiden med den lille får du ikke tilbake igjen.husk den som en fin tid
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 du skriver jo at han får mm og mme på flaske, så han får jo morsmelka di.. trenger ikke få den ut av puppen din vettu ) og uansett.. han har det mye bedre med en mor som trives og har det bra )
Simselimsen Skrevet 21. juli 2007 #8 Skrevet 21. juli 2007 Klemmer, kos og stimulering, er viktigere for bebien en mm, om du føler at du orker mer med bebien din, mens du gir flaske så synes jeg ikke du er egoistisk, heller smart som vet hvor grensene dine er, og ikke presser deg til du er så sliten at du møter veggen:)
Mamma til to tette Skrevet 21. juli 2007 #9 Skrevet 21. juli 2007 Tenk på alle de som ikke kan amme, det går jo bra med deres unger, barna vet jo ikke at det blir gjort av egoistiske eller uegoistiske grunner så bare nyt at du får mer energi og kan gi mer kjærlighet til babyen din.
stinelin81-3 smågull Skrevet 21. juli 2007 #10 Skrevet 21. juli 2007 Hadde det akkruat som deg:) Ikke ha dårlig samvittighet!!Du gir han jo mm på flaske i tillegg til mme. Etterhvert går du over på bare mme og vil være fornøyd med det!!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #11 Skrevet 22. juli 2007 Huff sånn har eg d og nå, datterå mi e 15dagar i dag, og i går bestemte eg meg for å slutta å amma, eg fekk d rett og slett ikkje til, hu fekk for lite mat og kunne ligge til bryste i evigheter, ammingå blei ett slit og eg begynte å grua meg t kvar gong hu sko ha mat. Hu koste seg ikkje og eg blei lei meg fordi hu ikkje fekk i seg nok mat. Fekk flere ganger melkespreng og d endte med at eg fekk feber og va dårlige. Så nå får hu bare mme av meg. Eg har dårlig samvittighet, men vett ikkje ka anna eg ska gjer. Hate alt amme presse der ute, og grue meg t å fortella helsesøster at eg har slutta å amma!!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #12 Skrevet 22. juli 2007 Melka va her allerede før fødselen, alle jordmødrene på sjukehuse komenterte koss masse melk eg hadde,så der e kje probleme. Probleme e heller ikkje at hu ikkje tar bryste for det gjer hu, og hu får i seg mat,men alt for lite. Men d e ikkje nåke kjekt å amma når det blir ett slit, det tar alt for lang tid før hun er mett og eg slite med melkesprenge så ende med at eg får feber og blir dårlige...... Ja eg har prøvd å pumpa ut melk og la d renna ut av seg sjøl i dusjen og alle andre råd mot melkespreng, men d hjelpe ikkje. Eg blir dårlige og babyen min blir stressa fordi eg ikkje har overskudd til henna.Det blir liksom bare amming og ikkje kos her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå