leeelo Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Hei. Jeg er nå 8 dager over ul termin, i går fikk jeg så innmari diare.. Vet ikke hva jeg skal gjøre, for har svake rier i tillegg. Men hver gang før jeg må på do får jeg sinnsyke smerter i magen,akkurat som sterke mensensmerter. Kan diaren ha kommet fordi riene har begynt, eller omvendt? Kan det være et tegn på at babyen ikke har det bra? Jeg kjenner godt med liv... En ting til, spiste bringebær i går,rett etter begynte diareen.. Takker for alt av svar,kanskje jeg blir litt beroliget..
lemontree Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Ring gjerne føden, men jeg kan gjerne synse litt med deg...: Har hør at diaré er vanlig i forkant / begynnelsen av fødselen, kroppen tømmer tarmen for å gi plass. Det høres sannsynlig ut ettersom du har svake rier. Babyen ville jeg ikke bekymret meg for - men heller tenkt at du snart får se henne - det høres nemlig ut som du er på god vei til å føde! Lykke til!!!
timich Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Min første fødsel startet med diaré og etter hvert rier, så jeg krysser fingrene for at du har en fødsel på gang jeg! *Lykke til*
lemontree Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Ser på side to en tråd om løs mage og fødselstegn - ut fra disse jentenes erfaringer virker det ikke helt som man skal ta det for helt god fisk, men... Er du bekymret, ring føden, men jeg tror ikke du har særlig grunn til å være det!
lallu, fikk jente 25.juli:) Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Alt er presset sånn sammen nå nedi magen vår når man er gravid, så når det skjer diverse ting nedi der med tarmer o.l. så vil det irritere livmora og kanskje sette igang rier. Men det kan også være som sagt her at magen driver å tømmer seg og forbereder seg til fødsel... Men vet flere som har fått rier pga oppkast og diare... Jeg har hatt både tarmkolikk og urinlederkolikk som har utløst rier. Når det er så trangt om plassen, å ting skal gjennom tarmen er det lett at livmora blir irritert... Urinveisinfeksjon kan også utløse rier..... Jeg skriver bare ned noe av det de sa til meg på sykehuset de gangene jeg har vært innlagt.... Håper det går bra med deg og at det er fødsel som er på gang!! LYKKE TIL:)))
leeelo Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2007 Noen andre som vet? Andre med samme erfaring....?
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 21. juli 2007 #8 Skrevet 21. juli 2007 Jeg har hatt diare annenhver dag de siste to ukene jeg, og innimellom fører det til svake rier... tror det bare er modningsrier for min del, men siden du er 8 dager over termin ville jeg nok trodd at noe var i gjære... Når livmoren blir stor "nok" for din kropp, settes fødselen igang står det på Bim. Høres jo ut som tarmene dine skriker om at denne babyen må ut nå )
Nicoline3 Skrevet 21. juli 2007 #9 Skrevet 21. juli 2007 Jeg gikk ti dager over tiden forrige gang, og da fødselen endelig kom i gang, startet det på samme måte som deg. Diare først som så gikk over til mens smerter og rier. Dette startet kl 0132 på natta, og kl 1823 var han født...Masse lykke til.
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #10 Skrevet 21. juli 2007 Lykke til! Håper det er et tegn på at noe er i gjære, både for deg, og oss andre med diare Vet det er flere her på BIM som sier de hadde det rett før fødsel.
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #11 Skrevet 21. juli 2007 Ei venninne av meg var to dager over termin, da hun om natta måtte opp med det hun da trodde var omgangsjuke. Var rimelig frustrert over å få det akkurat da. Men etter noen omganger på toalettet, gikk det over til rier og fødselen var i gang! Lykke til! (:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå